اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

صرف 381 میلیارد تومان برای احداث پروژه جاده جدید سنندج ـ مریوان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای اجرای پروژه احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان تاکنون بالغ بر 381 میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صرف 381 میلیارد تومان برای احداث پروژه جاده جدید سنندج ـ مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصدیق ثابتی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از محور مریوان و جاده در دست ساخت سنندج ـ مریوان، با اشاره به اهمیت بسیار بالای اقتصادی و اجتماعی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان گفت: این پروژه از نظر رده‌بندی و اهمیت در پروژه‌های جهش تولید دیده شده است، اظهار کرد: طول کل واریانت در حال ساخت 52 کیلومتر است که در قالب 6 قطعه تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان تاکنون بالغ بر 381 میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیرهمسطح گاران حدود 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: عملیات اجرایی قطعات 1و2و3 جمعاٌ به طول 30 کیلومتر با پیشرفت بیش از 90 درصد رو به اتمام بوده و با نصب تابلو علایم و خط کشی و هم چنین روشنایی 2 دستگاه تونل همرو و گزر دره این سه قطعه تکمیل خواهند شد. 

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی قطعه 4 نیز در 2 مقطع چهارکیلومتری و 3/3 کیلومتری «واریانت روستای شیخ عطار» جمعاٌ با اعتباری در حدود 20 میلیارد تومان کماکان در حال انجام است و عمده عملیات باقی‌مانده در این قطعه شامل دو دستگاه پل 8 متری و یک دستگاه پل 6 متری نیز در واریانت روستای شیخ عطار و هم چنین روسازی کل قطعه 4 است.

ثابتی در خصوص قطعه 5 این پروژه گفت: طول قطعه 5 پروژه 4 هزار و 670 متر بوده که تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته و اعتبار اولیه آن 630 میلیارد ریال بوده که در داخل این قطعه تونلی به طول بیش از یک‌هزار و 880 متر وجود دارد و عمده عملیات باقی‌مانده قطعه 5 پروژه احداث جاده جدید  سنندج ـ مریوان اجرای 300 متر بتن کف تونل و روسازی کل قطعه است. 

وی اظهار کرد: قطعه 6 واریانت تیژتیژ ـ گاران نیز 7 هزار و 190 متر طول دارد و با مبلغ 223 میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون 62 درصد پیشرفت دارد و عمده عملیات باقیمانده در این قطعه، دو دستگاه روگذر عبور احشام و خاکریزی و روسازی کل قطعه است. 

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول