اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد گفت: وجود موزه سنگ و عکس در شهرستان می‌تواند نقش مؤثری در درآمدزایی، اشتغال و جذب گردشگر شهرستان داشته  باشد.

راه‌اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی

کامران اکبری شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وجود ۳۰۰ سنگ قدیمی و با ارزش از دوره اشکانیان و ساسانی تا زمان معاصر در شهرستان اسدآباد اظهارکرد: برای راه‌اندازی موزه سنگ و عکس‌های قدیمی اسدآباد که خود گنجینه‌ای بسیار ارزشمند برای شهرستان اسدآباد است، نیازمند فضا و مکان مناسب هستیم.

وی بیان کرد: درخت کهنسال ۴۰۰ ساله روستای ترخین‌آباد  شهرستان نیز همچنان سرزنده و با طراوت روال طبیعی خود را طی کرده و مردم نیز مراقب این درخت کهنسال واجد ارزش هستند.

وی با اشاره به اینکه درختان کهنسال جایگاه بالایی در میراث فرهنگی کشور دارند افزود: درخت ۴۰۰ ساله گردوی روستای ترخین‌آباد در جوار روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور یکی از جمله آثار طبیعی بوده که در سوم مردادماه سال ۸۸ ثبت فهرست آثار ملی طبیعی کشور شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت و کهنسالی و واجد ارزش بودن درخت، اهالی روستا مراقب این اثر طبیعی هستند و ثبت فهرست آثار ملی طبیعی شدن درخت در مراقبت هر چه بیشتر مردم از آن نقش مؤثری داشته است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول