اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاهش پرونده‌های قضایی «بازاریان» با کدخدامنشی شورای حل اختلاف اصناف

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان گفت: پرونده‌های قضایی بازاریان با کدخدامنشی شورای حل اختلاف اصناف کاهش خواهد یافت.

کاهش پرونده‌های قضایی «بازاریان» با کدخدامنشی شورای حل اختلاف اصناف

 عبدالمجید جلالی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح شعبه حل اختلاف در برج اصناف مرکز هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: با توجه به سیاست قوه قضائیه، شوراهای حل اختلاف تخصصی تشکل‌ها شکل گرفته که برای نخستین بار، با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس سازمان صمت استان، شعبه حل اختلاف در اتاق اصناف مرکز هرمزگان افتتاح شد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و دستورالعمل‌های شعبه حل اختلاف تخصصی اتاق اصناف مرکز هرمزگان افزود: ایجاد و ترویج فرهنگ صلح و سازش با رویکرد مصالحه بین طرفین دعاوی با استفاده از روش ریش سفیدی و کدخدامنشی و ختم به خیر شدن پرونده‌ها و کاهش حجم پرونده‌ها در مراجع قضایی از جمله اهداف تشکیل و افتتاح این شعبه در اتاق اصناف مرکز هرمزگان است.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان بیان داشت: فلسفه شورای حل اختلاف، کار قضایی نیست بلکه این شوراها در جریان توسعه فرهنگ ملی مذهبی همراه با ایده‌های عملی و حکمیت داوری فعالیت دارند.

جلالی گفت: همچنین شورای حل اختلاف تخصصی اتاق اصناف، در رفع اختلاف و مشکلات بین صنوف و مشتری و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کنند و رسالت و صیانت از آن را بر عهده دارد.

وی افزود: شعبه شورای حل اختلاف اتاق اصناف مرکز هرمزگان به منظور حمایت از حقوق شهروندان راه‌اندازی شده و با روش ریش سفیدی و کدخدامنشی به حل و فصل پرونده‌هایی می‌پردازد که نیاز به ارسال به محاکم قضایی ندارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان در پایان، استفاده از ظرفیت و تجارب پیشکسوتان صنوف مختلف در راستای رفع مشکلات صنوف مربوطه از دیگر اهداف تشکیل و افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف مرکز هرمزگان عنوان کرد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول