اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فصل دوم «نسیم حیات»، پُلی میان علم و عمل خواهد بود

تهیه‌کننده برنامه «نسیم حیات» از پخش فصل دوم این برنامه در آینده نزدیک خبر داد و گفت ما بر این باور هستیم که رسانه قادر است فاصله میان علم و عمل را با خرد و تفکر پُر کند.

فصل دوم «نسیم حیات»، پُلی میان علم و عمل خواهد بود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، فصل اول برنامه محیط زیستی «نسیم حیات»، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که زمستان 98 طی 13 قسمت روی آنتن این شبکه رفت. اما همانطور که امیرحسن خواجوی تهیه کننده این برنامه پیش‌تر گفته بود، فصل دوم نسیم حیات نیز در حال تولید و هم اکنون صف پخش شبکه پنج سیما است.

امیرحسن خواجوی تهیه کننده برنامه تلویزیونی نسیم حیات در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به ابعاد و زوایای فصل اول نسیم حیات اشاره کرد: همانطور که قبلاً اشاره کردم نسیم حیات در پی بررسی لوازم و بایسته های ایجاد بستری برای زندگی متعالی در فلات مرکزی ایران شکل گرفته است. این موضوع نه فقط انسان، که گونه‌های زیستی دیگر را نیز در بر می‌گیرد. این فکر همواره باید با ما باشد که رعایت عدالت بین نسلی خاصه در مقوله محیط زیست وظیفه ما است.

وی ادامه داد: محیط زیست یعنی زیستن همراه با خودآگاهی و خودآگاهی آن گوهری که در سیر تاریخ دست به دست شده و به ما رسیده است. لجام گسیختگی تکنولوژی و توسعه ناپایدار وارداتی از مغرب‌زمین، زیستن در فلات مرکزی ایران دچار نارسایی هایی کرده است که هر روز وخیم تر و پرداختن به آن دشوارتر می‌شود. اما چرا اوضاع آن طور که باید بهبود نمی یابد؟ بنظر بنده دلیلش این است که فعالان محیط زیست و دغدغه‌مندان این عرصه به مفهوم محیط زیست همچون یک کالای وارداتی نگاه کرده و می کنند. البته که ما منکر لزوم استفاده از تجارب پیشرفته بشری نیستیم ولی الگو برداری قطعاً با گرته برداری – اگر نگوییم تقلید – تفاوت دارد.

خواجوی تأکید کرد که محور و خمیرمایه فصل دوم نسیم حیات این است که از طریق ایجاد هم افزایی میان مسئولان، متخصصین دانشگاهی و فعالان حوزه محیط زیست، هدف اصلی که همانا بهبود کیفیت حیات در فلات مرکز ایران است را پیگیری کند. این مهم نه صرفاً با طرح مباحث نظری که با مطالبه راه حل های عینی و عملی دنبال خواهد شد. رسانه در این روزگار وظیفه ای به مراتب مهم‌تر از تربیت دارد. بنده بر این باور هستم که رسانه قادر است فاصله میان علم و عمل را با خرد و تفکر پر کند.

وی افزود: در فصل دوم نیز تیم پژوهشی حدوداً 20 نفره‌ای از مرکز پژوهشی آرا، مجتمع فناوری های آبی حیات و سایر مبادی علمی و پژوهشی کشور برنامه را همراهی می کنند که این خود ضامن غنای ماهوی برنامه خواهد بود. البته در فصل دوم نسیم حیات، تغییراتی در تیم کارگردانی، دکور و برخی دیگر از عوامل تولید نیز صورت گرفته که همگی در راستای بیان مفاهیم و مطالب جدیدتر در برنامه بوده است.

خواجوی گفت: خوشبختانه فصل پیشین نسیم حیات با همراهی مجدّانه گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، از جانب اهل فکر و فن مورد استقبال خوبی قرار گرفت. امیدوارم فصل دوم نیز با همراهی دغدغه‌مندانه مرکز پژوهشی آرا، مجتمع فناوری های آبی حیات و پیام رسان حکمت اندیشه که در لحظه لحظه فصل قبل همراه ما بودند، فصل بلوغ و اثربخشی این برنامه باشد.

خواجوی در پایان گفت: بنده بارها محافل علمی و رسانه ها بیان و تأکید کرده ام که خرد ایرانی به صورت سنتی ریشه در خاک این مرز و بوم دارد و بی تردید افق های جدید و استفاده از ابزار رسانه راه‌گشای زیست ما خواهد شد. ما هم سعی کرده ایم با همین شیوه و رویکرد به مشکلات محیط زیست کشورمان طبق متدهای روز و البته التزام به ملاحظات بومی و ملی خودمان بپردازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول