اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای طرح مقابله با زاد و ولد موش‌ در تهران

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از آغاز فاز اول مقابله با زاد و ولد موش در تهران خبر داد.

اجرای طرح  مقابله با زاد و ولد موش‌ در تهران

سیدعلی مفاخریان رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در خصوص آغاز اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش‌های شهر تهران، گفت: از آنجایی که بیماری کرونا در شهر تهران شیوع پیدا کرده است و برخی احتمالات در خصوص انتقال آن از طریق حیوانات موذی وجود دارد، یک تصمیم‌گیری و طرح برای مقابله با جمعیت موش‌های شهر تهران طراحی شد. 

وی گفت: این طرح با محوریت 22 منطقه شهرداری تهران به صورت یکپارچه و همزمان در کل مناطق آغاز شده است. 

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت:‌در این طرح جهادی، وظایف تک‌تک واحدها و معاونت‌های شهرداری تهران در مناطق دیده شده برای مثال؛ بخش فنی و عمرانی مکلف به مسدود کردن منافذ ورودی و خروجی موش‌ها شده است. 

مفاخریان گفت:‌از سوی دیگر سازمان پارک‌ها نسبت به پاکسازی محل‌های حضور موش‌ها در فضای سبز و خدمات شهری، مسئول طعمه‌گذاری و انتخاب محل‌های مناسب شده است. 

وی در خصوص اینکه در این طرح از چه سمومی استفاده شده است، گفت: با سازمان حفظ نباتات مکاتبات و تبادل‌نظر داشته‌ایم و از آنها درباره سم مناسب کسب تکلیف شده و در حال حاضر بهترین و مؤثرترین سموم استفاده می‌شود. 

مفاخریان همچنین در پاسخ به این سؤال که به نظر شما در این طرح چه مقدار موش از بین خواهند رفت،‌گفت: ما موقعی که به کلونی موش‌ها برخورد می‌کنیم آثار کشتار موش‌ها به درستی نمایان نمی‌شود، زیرا بخش اعظمی از آنها در لانه‌ها می‌میرند و نماد بیرونی ندارند. 

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: موفقیت اجرای این طرح‌ها جلوگیری از زاد و ولد موش‌ها و جلوگیری از افزایش جمعیت آنها در شهر تهران است. 

وی گفت: ما بنا داریم تا پایان سال سه فاز از این طرح جهادی را به اجرا دربیاوریم که فاز اول آن از 20 اردیبهشت آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. 

مفاخریان در خاتمه در پاسخ به این سؤال که امروز از جمعیت موش‌های شهر تهران آمار دقیقی در دست است یا خیر، گفت: متأسفانه در این خصوص مطالعه کافی صورت نگرفته یا عدد دقیقی در دست نیست. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول