اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فعالیتهای فناورانه و دانش‌بنیان رکن مهم اقتصاد و اشتغال است

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین فعالیتهای فناورانه و دانش بنیان را رکن مهم اقتصاد و اشتغال دانست و گفت: توسعه بدون توجه به اقتصاد دانش‌محور پایدار نخواهد بود.

فعالیتهای فناورانه و دانش‌بنیان رکن مهم اقتصاد و اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در جریان بازدید طاهرخانی شهردار قزوین از پارک علم و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری در استان اظهار کرد: پارک علم و فناوری قزوین با وجود فعالیت یکصد و 10 واحد علمی و پژوهشی شامل 80شرکت نوپا و 30شرکت رشد یافته از ظرفیت‌های بالایی در استان برخوردار است.

 مافی افزود: پارک علم و فناوری قزوین با گسترش تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی مختلف استان و بخش خصوصی در جهت تحقق اهداف فناورانه گام برمی‌دارد که راه‌اندازی مراکز رشد همکار و مشترک، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و سایر موضوعات مشترک از جمله این اقدامات است.

وی فعالیتهای فناورانه و دانش بنیان را رکن مهم اقتصاد و اشتغال دانست و گفت: توسعه بدون توجه به اقتصاد دانش‌محور پایدار نبوده و شرکت‌های دانش‌بنیان که بر پایه پژوهش و دانش شکل گرفته‌اند، زیربنای توسعه اشتغال و اقتصاد هستند و ارتباط تنگاتنگ آن‌ها با بخش‌های مختلف از جمله مدیریت شهری می‌تواند راهگشای حل بسیاری از معضلات شهری باشد.

در ادامه این نشست سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین،عنوان کرد: استفاده از پتانسیل واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری قزوین می‌تواند راهگشای حل بسیاری از معضلات شهری باشد.

 طاهرخانی گفت: در تعریف بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری به عنوان پل ارتباطی و رابط بین مراکز علمی، پژوهشی و فناوری و مراکز تولیدی و اجرایی هستند.

وی تشویق پژوهش با هدف توسعه محصولات و فرآیندها با هدف دستیابی به فناوری و کمک به ایجاد شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناوری را از مهم‌ترین وظایف پارک‌های علم و فناوری دانست و افزود: خوشبختانه پارک علم و فناوری قزوین تاکنون توانسته در این حوزه موفق عمل کند.

شهردار قزوین در ادامه به همکاری شهرداری قزوین با پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک می‌تواند راهگشای حل بسیاری از معضلات باشد.

طاهرخانی درپایان تصریح کرد: شهرداری قزوین برای تحقق اهداف مشترک قطعا از پتانسیل شرکت‌های پژوهش‌محور و دانش‌بنیان مستقر در پارک استفاده خواهد کرد و این بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های این مجموعه گامی به سوی افزایش همکاری‌های مشترک خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول