اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

7 میلیون تن محصولات تولیدی مازندران قابلیت صادراتی دارد

استاندار مازندران گفت: مازندران فقط در حوزه کشاورزی سالانه حدود ۷ میلیون تن محصول تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از آن قابلیت صادراتی دارد اما  فقدان شرکت فعال بین المللی برای جابه جایی بارهای صادراتی را یک مانع مهم در این زمینه است.

7 میلیون تن محصولات تولیدی مازندران قابلیت صادراتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد حسین‌زادگان امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: توسعه صادرات بستگی به تسریع و تسهیل جابجایی کالا است و تحقق این مهم مرهون فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استانی است. ‎

وی با اشاره به نامگذاری امسال به جهش تولید، تحقق این مهم را در مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور نیازمند افزایش صادرات دانست و تأکید کرد و گفت: بدون حمل و نقل بین‌المللی جهش صادرات و تولید محقق نخواهد شد.

حسین‌زادگان با بیان این که مازندران فقط در حوزه کشاورزی سالانه حدود ۷ میلیون تن محصول تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از آن قابلیت صادراتی دارد،  فقدان شرکت فعال بین‌المللی برای جابه جایی بارهای صادراتی را یک مانع مهم در این راستا دانست.

این مسؤول بر ضرورت تسهیل زمینه صدور مجوز برای شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید و گفت: در مقوله توسعه صادرات و بهبود فضای کسب کار  باید از ظرفیت تعرفه‌‌های گمرکی اوراسیا استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت برای ایجاد زمینه توسعه صادرات اهتمام دارد و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و آمار سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که صادرات محصولات مختلف استان به بازارهای هدف نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد داشته است.

حسین‌زادگان عنوان کرد: افزایش مراودات با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله مزیت‌های توسعه صادرات استان است، تعرفه هزینه‌های جاری  و فروش صادرکننده باید مورد توجه قرار گیرد و صادرکنندگان باید با  رقابت برابر و  مدیریت هزینه‌ها اهداف مورد نظر را عملی کند.

استاندار مازندران در پایان، اضافه کرد: مرکبات را یکی از ظرفیت های مهم صادراتی استان برشمرد و گفت: با افزایش تولید این محصول می‌توان در سایه تقویت ناوگان حمل و نقل بین‌المللی به صادرات بیشتر و ارزآوری مرکبات اهتمام کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول