اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعطیلی 40 فست‌فودی اصفهان از ابتدای سال 99/ جوانان تازه‌وارد بعد از یک سال پشیمان می‌شوند

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا ضرر جدی به فست فودها و رستوران‌ها زد، از ابتدای سال ۹۹ نزدیک به ۴۰ فست فودی تعطیل شده‌اند.

تعطیلی 40 فست‌فودی اصفهان از ابتدای سال 99/ جوانان تازه‌وارد بعد از یک سال پشیمان می‌شوند

سید مصطفی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص آخرین وضعیت اغذیه‌فروش‌ها اظهار داشت: با توجه با این که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، مغازه‌ها در روز تعطیل و شب‌ها باز هستند، هرچند به دلیل شرایط حاکم بر کشور به طور کلی فروش به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان ادامه داد: شیوع ویروس کرونا ضرر جدی به فست‌فودها و رستوران‌ها زد، از ابتدای سال ۹۹ نزدیک به ۴۰ فست‌فودی تعطیل شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنم با ادامه این شرایط، تعداد تعطیلی‌ها افزایش یابد.

وی در رابطه با افزایش ناگهانی مغازه‌های فست‌فودی عنوان کرد: یک آسیب در فرهنگ ما وجود دارد، این که مردم به صورت ناگهانی و دسته‌جمعی به یک شغل روی می‌آورند، وضعیت بیکاری هم دلیل مضاعفی شده تا بسیاری از جوانان با تصور این که شغل راحتی است، اقدام به باز کردن یک مغازه فست‌فودی می‌کنند.

موسوی افزود: بسیاری از کسانی که تازه وارد هستند زمانی تصمیم ورود به این شغل را می‌گیرند که می‌بینند در یک ساندویچ‌فروشی چند نفر همزمان در حال خرید هستند، اما نمی‌دانند سود حاصله از ۱۰ مشتری در فست‌فودی از مثلاً یک مشتری در لوازم‌خانگی به مراتب پایین‌تر است.

وی با بیان این که بسیاری از جوان‌های تازه وارد پس از ۶ ماه تا یک سال پشیمان شده و با ضررهای سنگین تعطیل می‌کنند، یادآور شد: حدود یک هزار واحد فست‌فودی در شهر اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد ۷۰۰ واحد دارای پروانه و حدود ۳۰۰ واحد در حال پیگیری برای گرفتن پروانه هستند، این در حالی است که بهار سال ۹۸ تعداد فست‌فودی ها به ۱۵۰۰ واحد می‌رسید.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون پیتزاهای ارزان‌قیمت موجود در بازار گفت: کارخانه‌هایی که سوسیس و کالباس تولید می‌کنند، محصولاتشان را در کیفیت و قیمت‌ها مختلفی ارائه می‌کنند، پیتزاهای ارزان‌قیمت از لحاظ کیفیت پایین هستند و برای مثال از کالباس کیلویی ۱۶ هزار تومانی استفاده می‌کنند.

وی در واکنش به این سؤال که آیا خورد این پیتزاها برای سلامتی خطرناک نیست، تاکید کرد: پیتزاهای ارزان‌قیمت از نظر بهداشتی موردی نداشته و برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی‌کند، چون درصد گوشت کمتری داشته قیمت پایین‌تری دارد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه شهروندان نسبت به سلامت مواد غذایی ارائه شده، نظارت بر فست‌فودی‌ها به صورت چندجانبه انجام می‌شود، خود اتحادیه بازرسی می‌کند، بازرسی اصناف، بهداشت، اماکن و تعزیرات هم به صورت جداگانه و هم به صورت مشترک بر فعالیت آن‌ها نظارت دارند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول