اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وضعیت شهرستان سمیرم سفید شد/ ارجاع بیماران کرونایی جنوب استان به شهرضا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم ‏گفت: با توجه به اینکه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در ‏سمیرم کم شد و بیماران کرونایی سرپایی هستند وضعیت سمیرم سفید اعلام و بیماران جهت بستری شدن ‏به شهرضا ارجاع می‌شوند.‏

وضعیت شهرستان سمیرم سفید شد/ ارجاع بیماران کرونایی جنوب استان به شهرضا

علی‌اصغر صبوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: پیش از این با توجه به آمار بالای بستری بیماران کرونایی، همه بیمارستان‌های استان پذیرش داشتند ولی در حال حاضر با توجه به اینکه آمار بستری‌ها کم شده است، بیمارستان‌های کرونایی متمرکز شده و حتی در شهر اصفهان هم فقط بیمارستان امین و خورشید پذیرش دارند و بیشتر بیماران شهرستان سمیرم و دهاقان هم به شهرضا ارجاع می‌شوند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم افزود: در حال حاضر آمار مبتلایان سرپایی در کشور زیاد و بستری کمتر شده است، تست خیلی از افراد بدون هیچ علائمی مثبت است و این یکی از دلایل انتقال و بالا رفتن آمار بیماران شده و یک دلیل دیگر که قطعی و علمی نیست ضعیف شدن ویروس است.

وی تصریح کرد: اعلام وضعیت سفید، قرمز و زرد در کشور به این صورت است که اگر منطقه دارای حداکثر بستری روزانه یک نفر باشد وضعیت سفید، حداکثر سه نفر یا بیشتر باشد قرمز و حد وسط بستری بیمار بین یک تا سه زرد اعلام می‌شود که شهرستان سمیرم با شرایط بستری یک نفر سفید اعلام شده است؛ در صورت نیاز بیماران به بستری به بیمارستان شهرضا اعزام می‌شوند.

صبوحی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از تردد در مکان‌های عمومی، استفاده از ماسک و شستشوی دست از جمله نکات بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است و شهروندان در صورت ابتلا و دیدن علائم، سریعا باید به مرکز ۱۶ ساعته در صبح و عصر فعال هستند مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سمیرم بیان کرد: کل آمار مشکوک شهرستان از ابتدا ۳۰۷ نفر بودند که تست ۴۷ نفر مثبت اعلام شد و در این میان تعدادی بیمار سرپایی، تعداد کمی بستری و چند نفر فوتی هم داشتیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول