اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نخستین شهرک تخصصی بادام کشور در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: 40 هکتار زمین با زیرساخت‌های لازم در دامنه کوه برمه در شهرستان سامان به ساخت این شهرک اختصاص یافته است.

راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری

ذبیح‌الله غریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه نخستین شهرک تخصصی بادام کشور در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: به همین منظور 40 هکتار زمین با زیرساخت‌های لازم در دامنه کوه برمه در 2 کیلومتری شهرستان سامان به ساخت این شهرک اختصاص یافته است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه 24 هزار تن بادام از باغات استان برداشت می‌شود و شهرستان سامان با 14 هزار هکتار باغ بادام قطب تولید این محصول است، افزود: 14 هزار تن محصول برداشت شده از باغات سهم صادرات است.

وی با بیان اینکه با برگزاری جلسات متعدد اقتصادمقاومتی دولت و بخش خصوصی تصمیم بر این شد که یک شهرک تخصصی به منظور فرآوری و بسته‌بندی بادام و دیگر محصولات باغی استان راه‌اندازی شود، اضافه کرد: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین جهادکشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداری سامان امضا شد.

غریب با بیان اینکه مقدمات واگذاری زمین توسط جهادکشاورزی و فروش واحدها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حال انجام است، گفت: احداث این شهرک باعث ایجاد ارزش افزوده در فروش بادام می‌شود و سود بیشتری را نصیب باغدار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این شهرک در هفته جهادکشاورزی و با حضور وزیر کلنگ‌زنی خواهد شد، توضیح داد: در مرحله اول هدف بر این است که 14 هزار تن محصول صادراتی بادام استان در شهرک تخصصی بادام فرآوری و بسته‌بندی شود.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مراحل بعدی تصمیم بر این است که تمام 24 هزار تن محصول بادام استان که سالانه از باغات برداشت می‌شود از طریق شرکت تخصصی بادام به صورت فرآوری و بسته‌بندی به بازار مصرف عرضه شود، افزود: در فازهای بعدی شهرک فرآوری محصولاتی چون هلو و گردو را در برنامه داریم.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول