اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عملیات مشترک عراق: روابط ما با ائتلاف بین‌المللی دیگر مانند گذشته نیست

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اذعان داشت که رابطه این فرماندهی با ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش چند ماهی است که بسیار کاهش یافته و دیگر مانند سابق نیست.

عملیات مشترک عراق: روابط ما با ائتلاف بین‌المللی دیگر مانند گذشته نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (دوشنبه - ۱۸ می)، اعلام کرد که سطح همکاری با ائتلاف ‌بین‌المللی موسوم به «ضدداعش» کاهش یافته است و رابطه با این ائتلاف دیگر مانند گذشته نیست.

سرتیپ خلبان «تحسین الخفاجی»در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: رابطه نیروهای عراقی با ائتلاف‌بین‌المللی چند ماهی است که دیگر مانند گذشته نیست.

وی افزود: مشخص شدن ویژگی‌های هرگونه رابطه‌ای در آینده میان فرماندهی عملیات مشترک و ائتلاف بین‌المللی مرهون مذاکرات جاری میان دولت جدید و طرف آمریکایی است. همکاری با این ائتلاف ادامه دارد اما میزان آن، اندک است و به تبادل اطلاعات و آموزش نظامی و ارائه مشورت و پشتیبانی هوایی در برخی اوقات محدود می‌شود.

الخفاجی دیروز نیز در تشریح جزئیات عملیات گسترده «اسود الجزیره» علیه داعش گفت که این عملیات بدون مشارکت نیروهای ائتلاف انجام می‌شود.

وی در 25 اسفند سال گذشته نیز در پی حمله جنگنده‌های آمریکایی در بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استانهای بابل، صلاح الدین و الانبار، حمله به نیروهای نظامی رسمی عراق را محکوم کرد و آن را اقدامی خصمانه دانست.

وی تصریح کرد که  در پی این تجاوز، همکاری با ائتلاف بین‌المللی تا زمان اعلام یک اصل مشارکت جدید میان دو طرف متوقف و به حالت تعلیق در‌می‌آید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول