اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نمایندگان جدید لنجان و سمیرم 21 شهریور مشخص می‌شوند

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان به دور دوم کشیده شد و طبق برنامه قرار بود جمعه ۲۹ خرداد دور دوم انتخابات برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد، امروز دبیر ستاد انتخابات کشور 21 شهریور را به عنوان تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات اعلام کرد.

نمایندگان جدید لنجان و سمیرم 21 شهریور مشخص می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، انتخاباتی که در استان اصفهان با مشارکتی ۳۶ درصدی در شرایطی رقم خورد که خبر شیوع ویروس کرونا تنها یک روز قبل از انتخابات و اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر در کشور رخ داد در کاهش مشارکت بی‌تأثیر نبود، با وجود این مردم با حضور پای صندوق‌های رأی علاوه بر اثبات اراده و عزم خود در ورود به گام دوم انقلاب، برگ زرین دیگری را در کارنامه پر افتخار شهر گنبدهای فیروزه‌ای ورق زدند.

با پایان شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج نهایی حوزه شهرستان اصفهان مشخص شد و امیرحسین بانکی‌پورفرد، عباس مقتدایی، مهدی طغیانی، زهرا شیخی حسین میرزایی به ترتیب با کسب اکثریت آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

در دیگر شهرستان‌های اصفهان محمدتقی نقدعلی در خمینی‌شهر با ۳۶ هزار و ۵۵ رأی، پروین صالحی در مبارکه با ۱۲ هزار و ۷۵ رأی، سیدجواد ساداتی‌نژاد در کاشان و آران و بیدگل با ۸۸ هزار و ۹۴۶ رأی، سید مسعود خاتمی در گلپایگان و خوانسار با ۲۱ هزار و ۴۶۴ رأی، سمیه محمودی در شهرضا و دهاقان با ۲۰ هزار و ۵۴۲ رأی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در شاهین‌شهر و میمه و برخوار با  ۶۳ هزار و ۵ رأی، سیدصادق طباطبایی‌نژاد در اردستان با ۱۳ هزار و ۲۲۹ رأی، سید ناصر موسوی لارگانی با ۲۶ هزار و ۹۰۲ رأی در فلاورجان، حسین محمدصالحی در فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین‌میان دشت با ۲۶ هزار و ۹۲۰ رأی، الهام آزاد در نایین و خور و بیابانک با ۸ هزار و ۵۷۰ رأی، در نجف‌آباد ابوالفضل ابوترابی با ۵۷ هزار و ۷۰۰ رأی و در نطنز و بادرود رحمت‌الله فیروزی‌پور با کسب ۱۱ هزار و ۲۵۱ رأی به مجلس یازدهم راه یافتند.

در انتخابات شهرستان‌های سمیرم و لنجان هیچ کدام از نامزدها شرط حداقل ۲۰ درصد از جمع کل آرا را کسب نکردند و رقابت بین دو نفر اول به دوره دوم کشیده شد و طبق برنامه وزارت کشور قرار بود جمعه ۲۹ خرداد در حوزه‌هایی که نامزدها به دور دوم راه پیدا کرده‌اند انتخابات برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله اجتماعی موکول به زمان دیگری شد.

نتایج رقابت در این دو شهرستان به شرح ذیل بود:

لنجان:

علی یوسف پور ۹ هزار و ۴۵۲ رأی
حسین رجایی ۸ هزار و ۵۱۸  رأی

سمیرم:

رحیم کریمی ۵ هزار و ۹۵۹ رأی
اصغر سلیمی ۵ هزار و ۹۰۸ رأی

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریور برگزار می‌شود

پس از گذشت یک ماه از موعد تاریخ مقرر، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد زمان برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی در مورد تعداد حوزه انتخابیه در مرحله دوم یازدهم اظهار داشت: این انتخابات در یازده حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

سابقه نمایندگی منتخبان مجلس یازدهم

در بین منتخبان ملت در مجلس یازدهم، نام سید جواد ساداتی‌نژاد، سمیه محمودی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سید صادق طباطبایی‌نژاد، سید ناصر موسوی لارگانی و ابوالفضل ابوترابی به چشم می‌خورد، آن‌ها نمایندگان فعلی شهر خود در مجلس دهم هستند که در مجلس دور یازدهم هم مشغول به فعالیت خواهند بود.

محمدتقی نقدعلی، پروین صالحی، سید مسعود خاتمی، حسین محمدصالحی، الهام آزاد و رحمت‌الله فیروزی‌پور تا پیش از این سابقه نمایندگی نداشته‌اند و برای اولین بار به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول