اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

واگن غیراستاندارد و غیرقابل تحمل در سال 1400 نخواهیم داشت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری تولید 2 هزار دستگاه ناوگان ریلی در سال جاری گفت:‌در سال 1400 ناوگان غیر استاندارد و غیرقابل تحمل در شبکه ریلی نخواهیم داشت.

واگن غیراستاندارد و غیرقابل تحمل در سال 1400 نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 88 دستگاه انواع ناوگان ریلی اظهار داشت: در سال گذشته که سال رونق تولید بود موفق شدیم 788 دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه اضافه کنیم و امسال هم در سال جهش تولید این هدفگذاری نه بر اساس یک حرکت عادی و طبیعی ، بلکه باید با روش‌های متفاوت انجام شده و کار به سرعت پیش رود و بروکراسی اداری کاهش یابد. 

وی ادامه داد: امروز تبصره 18 روان شده است و برای پشتیبانی از قراردادها قابل استفاده است. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: عناصر اجرایی که شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌های تولیدکننده باید به صورت متفاوت اقدامات را انجام دهند و ضروری است توجه کنند تا هدف ورود 2 هزار دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی امسال محقق شود. 

اسلامی اضافه کرد: در سال 1400 ما دیگر در راه‌آهن نباید شاهد وجود واگن‌های غیراستاندارد و غیرقابل تحمل باشیم و نسبت نوسازی و بازسازی باید در همه ارکان راه‌آهن انجام شود و این نهضت ادامه یابد. 

اسلامی افزود: ایجاد قابلیت سیر با سرعت مطمئنه هدف دیگر ما است، ایمنی باید افزایش یابد و رسیدن قطار به مراکز بار با حداکثر ظرفیت دنبال شود. 

وی افزود:‌امیدواریم با احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و همکاری سرمایه‌گذاران در حوزه اتصال مراکز بار و کارخانجات به شبکه ریلی شاهد رونق هر چه بیشتر این مدل حمل و نقلی باشیم. 

وی گفت: شرکت‌های ریلی برای اولین‌بار در چند سال گذشته، سهم ریل از حمل غلات را تجربه و احیا کردند و امیدواریم سهم ریل از بار افزایش یابد. 

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ احداث خطوط دوم ریلی، خطوط فرعی و پذیرش بار در راه‌آهن اقتصاد راه‌آهن و شرکت‌های ریلی را شکوفا می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول