اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی: کابینه «مصطفی الکاظمی» تا برگزاری انتخابات زودهنگام ناقص می‌ماند

یک کارشناس امور سیاسی عراق گفت که کابینه جدید این کشور به دلیل عمیق بودن اختلافات میان فراکسیون‌های سیاسی تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ناقص باقی خواهد ماند.

کارشناس عراقی: کابینه «مصطفی الکاظمی» تا برگزاری انتخابات زودهنگام ناقص می‌ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق گفت که کابینه «مصطفی الکاظمی» تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در کشور ناقص باقی خواهد ماند و درگیری فراکسیون های سیاسی در قبال پست‌ها وزارتی باقی‌مانده، عمیق‌تر از آن است که طی روزهای اندک آینده حل و فصل شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: فراکسیون‌های سیاسی  به ویژه سنی‌ها و کردها همچنان در حال منازعه بر سر پست‌های وزارتی هستند و فراکسیون بزرگتر پارلمان نیز در این میان، انتخاب نامزد برای تصدی این پست‌ها از گروه‌های سیاسی دیگر را رد می‌کند.

الکعبی توضیح داد:  احزاب سیاسی سنی همچنان درباره اینکه کدام فراکسیون نماینده آنها در داخل پارلمان است اختلاف دارند و ائتلاف الحلبوسی و سایر ائتلاف‌های سنی دچار اختلافات عمیقی شده‌اند که عبور از آنها دشوار است و در نتیجه مسئله پست‌های وزارتی خالی از وزیر نیز همچنان لاینحل می‌ماند.
وی افزود: کردها نیز احتمالا به سوی گزینه‌ای غیر از «فواد حسین» برای تصدی پست وزارتی گرایش می‌یابند. ضمن اینکه پافشاری آنها بر ابقای وزیر دارایی سابق نشان می‌دهد که وی بیش از هر کس دیگری به منطقه کردستان فایده رسانده است و حزب حاکم در منطقه کردستان با تمام توان تلاش دارد تا وی را وزیر خارجه عراق کند.

این کارشناس عراقی گفت: اصرار و اختلافات و مخالفت‌های گروه‌های سیاسی مختلف با شخصیت‌های پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌های خالی در کابینه «مصطفی الکاظمی» منجر خواهد شد که این پست‌ها تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام خالی بمانند.

بامداد ۱۸ اردیبهشت جاری، نشست پارلمان عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار شد و وی که  به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست‌های وزارت خارجه و نفت،  تنها اسامی ۲۰ وزیر از ۲۲ وزیر کابینه را به پارلمان ارائه کرده بود، موفق شد تنها برای ۱۵ وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت‌خانه‌های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و  بازرگانی از گرفتن رأی اعتماد محروم ماندند.

نخست‌وزیر جدید عراق در سایه خالی ماندن پست‌های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، ۲۳ اردیبهشت سرپرست‌هایی برای این وزارت‌خانه‌های بدون وزیر انتخاب کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول