اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۳۷ مبتلا به کرونا در سمنان پلاسما اهدا کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۳۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سمنان برای اهدای پلاسما اقدام کردند.

۳۷ مبتلا به کرونا در سمنان پلاسما اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر جندقی ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، یک هزار و 391 نفر مشکوک به کرونا ویروس بستری شدند که از این تعداد، ۵۲۷ مورد مثبت گزارش شد.

وی وضع مهار کرونا ویروس را در استان سمنان مطلوب عنوان و اضافه کرد: اطلاعات بیماران کرونا ویروس بر اساس اخلاق پزشکی و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت به هیچ دستگاه و سازمانی داده نخواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ۳۷ نفر از افراد مبتلا به کرونا ویروس برای اهدای پلاسما اقدام کردند که به نسبت آمار کشوری، آمار مطلوبی است.

جندقی بیان کرد: طرح غربالگری ۳۲۶ هزار نفر با اجرای طرح سیب از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شد.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم غربالگری هم ۴۲۶ هزار نفر از مردم زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: با ۲۰ هزار و ۲۸۶ نفر از افرادی که در ایام عید نوروز به مسافرت رفته بودند، تماس حاصل شد و استان سمنان در پیگیری فوری و پیگیری عادی رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام/74015/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول