اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

زکات فطریه فرصتی برای مساعدت به فقرا است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: زکات فطریه فرصتی برای مساعدت به فقرا است.

زکات فطریه فرصتی برای مساعدت به فقرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: زکات فطریه فرصتی برای مساعدت به فقرا دانست و گفت: اگر مردم این واجب شرعی را انجام دهند، کمکی به فقرا بوده و از طرفی دل کندن از اموال دنیا محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توجه به فقرا و نیازمندان بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند، یادآور شد: پرداخت فطریه به فقرا و نیازمندان طبق برخی از روایات، تکمیل کننده روزه محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری از فقرا و نیازمندان برکت‌های فراوانی برای جامعه اسلامی از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارد.

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر مدیریت جمع آوری زکات در استان، ادامه داد: جامعه هدف و افرادی که مبادرت به جمع آوری زکات می‌کنند، باید مشخص باشند.

وی کمیته امداد را مورد اعتماد مردم و حاکمیت دانست و تاکید کرد: صندوق‌های زکات باید متحد‌الشکل و یکنواخت بوده و افراد سر صندوق باید مورد اعتماد باشند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه موارد مصرف زکات منحصر به فقرا است، گفت: میزان زکات فطریه هشت هزار تومان و متناسب با شرایط منطقه و استان این مبلغ مناسب است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول