اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وضعیت 3 شهرستان اصفهان دوباره زرد شد/ فعالیت مجدد رستوران‌ها با ظرفیت 50 درصدی

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان از آخرین تصمیمات این ستاد در استان خبر داد.

وضعیت 3 شهرستان اصفهان دوباره زرد شد/ فعالیت مجدد رستوران‌ها با ظرفیت 50 درصدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی عصر امروز در نشست ویدیویی با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش بهداشت و درمان استان تا روز ۲۲ اردیبهشت تعداد ۷ شهرستان از ۲۴ شهرستان استان دارای وضعیت سفید اعلام شده بود که در گزارش ۲۷ اردیبهشت مجدد وضعیت تعدادی از این شهرستان‌ها زرد اعلام شده است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان افزود: در گزارش ۲۷ اردیبهشت ماه فقط وضعیت چهار شهرستان اردستان، بوئین‌میاندشت، خور و بیابانک و گلپایگان سفید اعلام شده است.

وی با بیان این که این تغییر وضعیت حکایت از این دارد که باید همچنان مراقب وضعیت بهداشت عمومی، مراقبت‌های فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم، تصریح کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت کرونا در جنوب کشور و استان خوزستان ارائه شد، از آنجایی که که هرساله سفرهایی در این ایام از این مناطق به اصفهان وجود داشته و این مناطق در شرایط هشدار است در محورهای ورودی استان از جمله محور الیگودرز دوباره غربالگری‌ها فعال شده است.

غلامی اضافه کرد: شاهین‌شهر، بهارستان، زرین‌شهر، فولادشهر و بهارستان شهرهایی است که حجم قابل توجهی از سفرهای هم‌وطنان جنوب کشور به آن‌ها انجام می‌شود و بر همین اساس قرار شد طی هماهنگی با دستگاهای ذی‌ربط کنترل‌ها در داخل شهرها هم فعال شود.

فعالیت مجدد رستوران‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان با اشاره به این که در جلسه امروز ستاد درباره بازگشایی رستوران‌ها بحث زیادی شد، تصریح کرد: در جلسه امروز قرار سد تا رستوران‌ها، مشابه هتل‌ها با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه با ظرفیت ۵۰ درصد فعال شوند؛ یکی از نکات این دستورالعمل اصلاح چیدمان فضای داخلی رستوران‌هاست که باید متناسب با دستورالعمل باشد.

وی افزود: با توجه به عدم وجود فضای کافی در فست‌فودها، فعالیت آن‌ها همچنان بیرون‌بر خواهد بود مگر این که مشابه رستوران‌ها، فضای داخلی مناسبی داشته باشند که با رعایت چیدمان و داشتن فضای کافی می‌توانند در سالن سرو غذا داشته باشند.

غلامی در ادامه با اشاره به تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در مورد تفرجگاه‌هایی که مورد سفر مردم استان هستند، اظهار داشت: قرار بر این شد که فرمانداران و مراکز بهداشت و درمان هر شهرستان به صورت موردی تصمیم بگیرند و این مناطق در این ایام با رعایت پروتکل‌ها به صورت محدود فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان در ادامه بیان داشت: در خصوص فضاهای شهری نیز طبیعتا بیشترین مشکل در مورد اصفهان بود که به جز باغ پرندگان، باغ خزندگان و آکواریوم که دارای فضای محدودی است، سایر فضاهای تفرجگاهی از جمله تله‌کابین و تله‌سیژ باز خواهد بود.

برای برگزاری بدون تماشاگر لیگ برتر مشکلی وجود ندارد

وی در خصوص انجام فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی نیز اظهار داشت: انجام ورزش‌های انفرادی مثل گذشته آزاد است و مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز طبق تقویم و شرایط اعلامی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد اما سالن‌های بدنسازی‌ها همچنان تعطیل خواهند بود.

غلامی همچنین اظهار کرد: آرامستان‌های اصفهان، کاشان و آران و بیدگل در ایام عید فطر تعطیل خواهد بود و فعالیتی ندارند اما آرامستان‌های سایر شهرها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مورد استفاده عموم خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان از تذکر فرمانداری کاشان و آران و بیدگل به مراکزی که گلاب‌گیری سنتی را در فصل گلاب‌گیری انجام می‌دهند خبر داد و گفت: به این مراکز اعلام شده که با توجه به فرارسیدن فصل گلاب‌گیری در ایام تعطیلات عید فطر فعالیتی نداشته باشند تا ازدحام جمعیتی صورت نگیرد.

جزئیات برگزاری مراسم روز قدس و نماز عید فطر

وی درباره نحوه مراسمات روز قدس نیز تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی در سطح استان اصفهان نیز هیچ‌گونه راهپیمایی نخواهیم داشت و منتظر سخنرانی رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی خواهیم بود.

غلامی در ادامه افزود: نماز عید سعید فطر نیز در همه شهرهای استان و در مساجد محلات اقامه خواهد شد که این توزیع باعث عدم تجمع و ازدحام است، برای کنترل ازدحام جمعیت اقامه نماز در مصلاها صورت نخواهد پذیرفت.

افزایش آمار مبتلایان سرپایی به دلیلی افزایش نمونه‌گیری است

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان در رابطه با دلیل افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر و احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا و اعمال قرنطینه در شهرها تصریح کرد: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌ها دلیل اصلی این افزایش بیماران سرپایی است، در حال حاضر بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت درمان و بخش خصوصی اقدام به انجام تست کرده‌اند که زمینه افزایش آمار ابتلا را فراهم کرده اما این به معنای افزایش نیست.

وی در مورد شهریه مدارس و هزینه سرویس مدارس نیز بیان داشت: برای موضوع شهریه‌ها در ستاد آموزش و پرورش استان تصمیم گرفته شد و بنا بر این است که شهریه مدارس پرداخت شود؛ اما موضوع مورد مناقشه بحث سرویس مدارس است که به نظر می‌رسد طبق تصمیمات گرفته شده باید مسأله توافقی حل و فصل شود و تاکسیرانی اصفهان هم در حال پیگیری آن است.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول