اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح 2 مدرسه در محروم‌ترین منطقه بخش «مهران» + عکس

به‌همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امام سجاد(ع) و نوسازی مدارس هرمزگان دو مدرسه در دو روستای محروم بخش مهران افتتاح شد.

افتتاح 2 مدرسه در محروم‌ترین منطقه بخش «مهران» + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، دو مدرسه در دو روستای کمتر توسعه‌یافته خمکوه و تمب‌سیک بخش مهران با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و موسی دادی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان، سید فخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان و جمعی از مسؤولان افتتاح شد.

حبیب‌الله سهرابی در حاشیه افتتاح این مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: کار احداث دو مدرسه دخترانه ولایت و حضرت زهرا(س) از سال گذشته با مساحت 101متر مربع به‌همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امام سجاد(ع) و مشارکت اداره کل نوسازی هرمزگان با اعتباری بالغ بر 130میلیون تومان آغاز شد و امروز نیز به بهره‌برداری رسیدند که به‌زودی توسط آموزش و پروش هرمزگان تجهیز خواهند شد.

وی افزود: با توجه به نیاز این روستاها، مختلط بودن و کمبود مکان آموزشی، این مدارس در اولویت ساخت ما قرار گرفت.

مسؤول قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان داشت: به‌زودی ۴ مدرسه دیگر در مناطق محروم بشاگرد، جاسک و میناب نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

سهرابی یادآور شد: یک آزمایشگاه نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دو طرح آبرسانی بزودی در روستای دژگان به بهره‌برداری می‌رسد و قبلأ نیز یک زمین چمن در همین دهستان احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

این مسؤول با اشاره به اقدامات و کارهای قرارگاه محرومیت‌زدایی، یادآور شد: ۶ دهستان در استان هرمزگان که بیشترین محرومیت را دارا هستند به‌مدت ۵ سال جهت طرح‌های آموزشی، راهسازی، آبرسانی، ورزشی و اشتغالزایی با هدف کلی محرومیت‌زدایی در نظر گرفتیم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه این طرح‌ها را اجرایی می‌کنیم.

وی گفت: هدف ما این است که آبادانی را در روستاهای محروم بالا ببریم و آسفالت جاده‌های خاکی این روستا از دیگر برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در مراحل بعدی است.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه گفت: این طرح‌های عمرانی با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و با نظارت خود دستگاه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول