اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترک/ انتخاب 5 طرح از اساتید دانشگاه تبریز

۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای با تصمیم مشترک مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و توبیتاک به اجرا در می آید که از این تعداد 5 طرح پژوهشی از اساتید دانشگاه تبریز است.

اجرای ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترک/ انتخاب 5 طرح از اساتید دانشگاه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در بین 22 طرح برگزیده اولین فراخوان طرح های پژوهشی ایران و ترکیه، 5 طرح پژوهشی از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز است.

با جمع بندی نظرات داوران دو کشور ایران و ترکیه طی فروردین و اردیبهشت۱۳۹۹، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای، با تصمیم مشترک مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و توبیتاک انتخاب شدند که در بین طرح های برگزیده 5 طرح پژوهشی اساتید دانشگاه تبریز است.

در این فراخوان طرح های پژوهش دکتر الناز اصغری و دکتر رضا تیموری منفرد از دانشکده شیمی، دکتر مهران محبوب خواه از دانشکده مهندسی مکانیک، دکتر بهنام محمدی ایواتلو و دکتر مهدی عباپور از دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر انتخاب شده است.

گزارش فارس حاکی است؛ در پی اعلان فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT Joint Call 2020 (وزارت عتف-) درتیرماه ۱۳۹۸ و اختصاص مهلت ۵ ماهه و (بعد از یک‌بار تمدید مهلت بنا به درخواست محققان دو کشور) که به دریافت ۱۶۴ طرح پژوهشی مشترک بین محققان ایرانی و ترکیه ای منجر شد، که از این تعداد ۱۳۴ طرح نهایی دی ماه ۱۳۹۸ وارد مرحله داوری شدند و از بین این طرح ها  نیز در نهایت، تعداد ۲۲ طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه‌ای، انتخاب شدند.

بودجه اختصاص داده شده برای طرح‌های منتخب از طرف توبیتاک برای محقق ترکیه‌ای مبلغ ۱۰۰ هزار لیره و از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای محقق ایرانی ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/ 60023/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول