اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جمع‌آوری بیش از ۱۷ میلیارد در پویش «به توان ما»

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در اجرای پویش ملی «به توان ما» حدود 17 میلیارد و 165 میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم تامین شده است.

جمع‌آوری بیش از ۱۷ میلیارد در پویش «به توان ما»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام مجید باباخانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: این سازمان در راستای مبارزه با کرونا از همان هفته اول اسفند ماه، ستاد مقابله با این ویروس را تشکیل داد و در حوزه توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی به ویژه در میان محرومان و نیازمندان ورود کرد.

وی افزود: در این راستا، با بسیج نیروها و مجموعه های فرهنگی پویش «به توان ما» راه اندازی شد و برنامه تلویزیونی آن نیز از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. نزدیک به 6 هزار و 962 تشکل فعال دینی در این پویش با سازمان تبلیغات اسلامی همکار و سهیم شدند و 634 موکب سلامت در کشور راه اندازی شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: بنابر آمارها حدود 160 هزار و 497 نفر در اجرای این پویش ملی همکاری داشته اند که قطعاً افزایش خواهد یافت. در پی این همکاری‌ها حدود 17 میلیارد و 165 میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم تامین شده است.

حجت‌الاسلام باباخانی افزود: برگزاری برنامه‌های ویژه دهه مهدویت در آستان قدس رضوی، جمکران و حرم حضرت معصومه(س)، راه‌اندازی پویش‌های اوقات فراغت ویژه نوجوانان در سراسر کشور، اجرای طرح مواسات از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: همه اقشار مختلف مردم و نهادهای انقلابی در رزمایش همدلی و مواسات، زحمات ارزشمندی را انجام دادند اما این برنامه نیازمند یک مدیریت متمرکز و توزیع مناسب بود که این اتفاق بزرگ حول محور پایگاه توحید در مساجد و با محوریت امام مساجد و معتمدین در محلات رقم خورد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از مسجدمحوری و امام محله به عنوان برنامه‌های کلان این سازمان نام برد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ایجاد و تقویت ارتباط بین مؤمنان در محلات، سه عرصه جدی را در قرارگاه تحول اجتماعی ناظر بر مجموعه فعالیت‌های اجتماعی توسط مردم طراحی و حول محور مساجد و با محوریت امام محلات در دستور کار قرار داده است.

باباخانی ابراز داشت: در حوزه تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی و همچنین مراکز فرهنگی سعی شده ارتباطات بین سازمان و این مجموعه‌ها تقویت شود و با تمامی هیئات مذهبی ارتباط برقرار شده است.

وی بیان داشت: این ارتباط به گونه‌ای تقویت شده که با بیش از 85 درصد از مجموع 100 مداح ملی کشور که رسانه‌ای بوده و مخاطبین زیادی دارند ارتباط بسیار وسیع برقرار شده که این امر مهم خود به خود، زمینه تاثیرگذاری حرفه مداحی را در کشور فراهم می‌کند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول