اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر ایران: مقاومت تنها راهبرد درست در برابر توطئه‌ صهیونیست‌ها است

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: تنها راهبرد درست و واقعی برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در پیش گرفتن اصل مقاومت است.

سفیر ایران: مقاومت تنها راهبرد درست در برابر توطئه‌ صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در آستانه روز جهانی قدس در گفت‌وگویی ویدیویی با «نورکامل مادعلی اف» رئیس انجمن مطالعات و دفاع از فلسطین در قرقیزستان به تبادل نظر پرداخت.

خرازی در این گفت‌وگو ضمن ابراز خوشحالی از اینکه انجمن‌هایی در دفاع از فلسطین در قرقیزستان وجود دارد، تاکید کرد: این امر نشان دهنده آن است که ضرورت حل عادلانه موضوع فلسطین در ذهن و فکر همه انسان‌های با وجدان و بیدار جای خود را باز کرده است و بعد از ظلم و ستمی که سالها به فلسطینی‌ها روا داشته شده به یک مطالبه همگانی تبدیل شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان داشت که جدیدترین توطئه علیه مسلمانان طرح ساختگی و موهوم معامله قرن است که باید آن را خیانت قرن نامید و می‌خواهند با این طرح جدید بخش‌های بزرگ دیگری از فلسطین را به تملک درآورند. 

خرازی در پایان تاکید کرد که تنها راهبرد درست و واقعی برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در پیش گرفتن اصل مقاومت است و تنها راه عادلانه برای حل مسئله فلسطین برگزاری همه پرسی  اعم از جامعه مسلمان، مسیحیان و یهودیان است. 

مادعلی اف نیز در بخشی از این گفت‌وگو بیان داشت که در حال حاضر مهمترین مسئله جهان اسلام بحث فلسطین است. اما در حال حاضر به این موضوع مشکل اصلی دیگری به نام ترامپ اضافه شده است. اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور فعلی آمریکا از جمله خیانت‌های بزرگ به آرمان فلسطین بود. 

رئیس انجمن تحقیق و دفاع از فلسطین در ادامه بیان داشت: امروزه صحبت‌های زیادی در رابطه با وحدت جهان اسلام می‌شود اما متاسفانه در میان کشورهای اسلامی اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد و حتی برخی از کشورهای جهان عرب در مقابل مسئله فلسطین سکوت کرده‌اند.

مادعلی اف اضافه کرد: موضوع حقوق بشر برای منطقه اوراسیا بسیار مهم و اساسی است. در همین ارتباط خوشبختانه شاهد هستیم که کشورهای اوراسیا عمدتا در رابطه با موضوع فلسطین موضع شفاف و مثبتی دارند.  این مواضع مثبت می‌تواند پایه همکاری کشورها برای حمایت از آرمان فلسطین گردد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول