اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توجه به شورای مسکن عملیاتی‌تر شود/ لزوم برخورد با بنگاه‌داران غیر مجاز

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال اهداف و برنامه‌های شورای مسکن در زنجان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، گفت: باید همه تلاش خود را برای پیشبرد اهداف این شورا انجام دهند، چرا که استان پروژه‌های بزرگی در این حوزه دارد.

توجه به شورای مسکن عملیاتی‌تر شود/ لزوم برخورد با بنگاه‌داران غیر مجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه بررسی وضعیت و مشکلات پروژه 73 هکتاری شهر زنجان ظهر امروز با حضور اعضا و به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه امسال اهداف و برنامه‌های شورای مسکن در زنجان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، اظهار کرد: باید همه تلاش خود را برای پیشبرد اهداف این شورا انجام دهند، چرا که استان پروژه‌های بزرگی در این حوزه دارد.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه از این پس شورای مسکن از این پس هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث پروژه‌های مسکن ملی، زیرساخت‌ها باید به موازات پروژه‌ها پیش‌بینی و آماده‌سازی شود، تاکید کرد: نظام‌نامه‌ای برای اجرای پروژه‌ها نگارش و کمیته‌های ذیل آن تشکیل شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید کمیته‌ای برای رسیدگی به وضعیت بنگاه‌‌های غیر مجاز و متخلف تشکیل شود، ادامه داد: باید با کسانی که واحد خالی دارند برخورد شود و برای این خانه‌ها مالیات در نظر گرفته شود.

حقیقی با اشاره به اینکه باید با افرادی که باعث ایجاد مشکل برای مستاجران و خریداران منازل می‌شوند، برخورد شود، افزود: این افراد نظم بازار مسکن را بر هم می‌زنند.

استاندار زنجان ادامه داد: قصد ما از ایجاد کمیته‌های مختلف عملیاتی کردن امور است و باید به این هدف برسیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز بازدیدی از محل پروژه 73 هکتاری به عمل آمده است، گفت: فاز یک در این پروژه تولید مسکن در زنجان با ساخت یک هزار و 800 واحد آغاز شده است.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه 18 پیمانکار با ظرفیت ساخت 15 هزار واحد مسکونی در استان زنجان انتخاب شده است، خاطر نشان کرد: برای واحدهای مسکونی معمولی هر مترمربع 2 میلیون و 100 هزار تومان برای ساخت قیمت در نظر گرفته شده است که این مبلغ برای واحدهای مسکونی ویژه 2 میلیون و 200 هزار تومان است و 900 هزار تومان برای انشعابات و پروانه پیش‌بینی شده که در مجموع 3 میلیون تومان برای هر متر مربع است و سازندگان مکلف هستند این واحدها را با این قیمت و با ویژگی‌های مشخص شده تحویل دهند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 700 واحد در مرحله افتتاح حساب و واریز پول قرار دارد، گفت: از نظر فعالیت عملیات اجرایی اداره راه و شهرسازی جلوتر از ثبت نام است.

وی با اشاره به اینکه مشکل مسکن طرح اقدام ملی در شهر قیدار حل شده است، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته زمین برای ساخت واحد مسکن اقدام ملی در نظر گرفته شده و یک زمین از طریق اوقاف و یک زمین 21 هکتاری دریافت شده و مشکل شهر قیدار حل شده است.

بیات‌منش با اشاره به پیش‌بینی خدمات برای واحدهای مسکونی اقدام ملی تاکید کرد: به موازات ساخت این واحدها مدرسه، مسجد، ورزشگاه، فضای سبز و ... آماده می‌شود.

در ادامه جلسه سایر اعضای این شورا خواستار بررسی کارشناسی به منظور ارائه خدمات به واحدهای مسکونی پروژه‌های مسکن اقدام ملی شدند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول