اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیشتازی مردم فارس در اهداء عضو/ انجام سالانه یک‌هزار عمل پیوند در شیراز

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام سالانه حدود یک هزار پیوند عضو کبد، کلیه، لوزالمعده، روده و قلب در شیراز خبر داد و گفت: این مهم باعث شده این استان در امر اهدا عضو پیشرو باشد.

پیشتازی مردم فارس در اهداء عضو/ انجام سالانه یک‌هزار عمل پیوند در شیراز

سیاوش غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اشاره به فرارسیدن روز ملی اهدای عضو اظهار داشت: شیراز قطب پیوند کشور است و بخش پیوند کبد این استان در طی سه سال متوالی به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز پیوند کبد در دنیا شناخته شده و امروزه این مرکز در مجامع بین المللی از جایگاه قابل‌ توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به شرایط فعلی وشیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مرکز پیوند شیراز سالانه یک هزار عمل پیوند انجام می‌دهد و امسال نیز با شیوع ویروس کرونا، در این مرکز از ابتدای سال تاکنون 30 مورد پیوند کبد، 38 مورد پیوند کلیه و دو مورد پیوند روده را انجام شده است.

غلامی تأکید کرد: در حال حاضر کرونا در کشور وهمچنین در فارس مدیریت و کنترل ‌شده است، تعداد پیوندها رو به افزایش و امیدوارکننده است.

وی شرایط فعلی اهدای عضو را در جامعه مساعد ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی توسط صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، فارس یک استان پیشرو در امر اهدای عضو به شمار می رود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: افراد داوطلب جهت دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه www.ehda.ir اقدام برای عضویت و دریافت کارت اهدای عضو اقدام و در این عمل خداپسندانه شریک کند.

غلامی با اشاره به اینکه پیش‌ از این تمام اعمال جراحی پیوند اعضا در بیمارستان نمازی انجام می‌شد، یادآور شد: در بیمارستان نمازی امکان گسترش بخش پیوند وجود نداشت و لذا بیمارستان پیوند عضو ابوعلی سینا در مرداد 96 به‌صورت کاملاً مجهز با همه امکانات باهمت دکتر ملک حسینی و جمعی از خیرین در شهر صدرا افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول