به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره امور مالیاتی آذربایجانشرقی، غلامرضا شریفی اظهار داشت: طرح برونسپاری خدمات نقل و انتقال املاک مسکونی (قطعی و قطعی رهنی) دارای پایان کار به دفاتر ثبتی در آذربایجانشرقی با حضور مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در دفترخانه 242 تبریز آغاز شد.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجانشرقی، هدف از اجرای طرح برونسپاری نقل و انتقال املاک را تسهیل و تسریع در امور مردم و الکترونیکی شدن امور بیان کرد و گفت: برونسپاری برخی خدمات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای اصل44 قانون اساسی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی، گامی مثبت در جهت تسهیل انجام این خدمات به مردم است.
شریفی، افزود: در اجرای تبصره 4 ماده 187 قانون مالیاتهای مستقیم و بهمنظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به برونسپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک موضوع ماده 59 قانون مالیات های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام نموده است.
وی، اولویت سازمان امور مالیاتی و ادارهکل را مودی مداری و رعایت عدالت مالیاتی دانست و یادآور شد: برونسپاری خدمات دولتی به مردم و بخش خصوصی رضایتمندی مردم را بهدنبال دارد و گامی مهم در تکریم ارباب رجوع و استقرار دولت الکترونیک است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجانشرقی، به برونسپاری مالیات خودرو توسط سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و تصریح کرد: برای تحقق این مهم سالها قبل نقل و انتقال خودرو نیز از طریق سازمان امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شد و اینک نقل و انتقال املاک غیرمنقول مسکونی دارای پایان کار در دفاتر ثبت از سر گرفته شد و وصول مالیات این نوع خدمات بهصورت غیرحضوری پرداخت میشود.
شریفی، اجرای این بخشنامه را زمینهساز مشارکت بخش خصوصی در وصول مالیات و تسهیل امور مودیان دانست و خاطرنشان کرد: ادارهکل امور مالیاتی استان در راستای اجرای صحیح قوانین و دستورالعملهای ابلاغی با هدف صیانت از حقوق دولت و مردم، بر روند اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت.
وی متذکر شد: سامانه مرکز ارتباط مردمی 1526 آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.
انتهای پیام/60001/س