اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک در استان آغاز شد.

آغاز طرح برون سپاری خدمات نقل و انتقال املاک در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، غلامرضا شریفی اظهار داشت:  طرح برون‌سپاری خدمات نقل و انتقال املاک مسکونی (قطعی و قطعی رهنی) دارای پایان کار به دفاتر ثبتی در آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل امور مالیاتی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در دفترخانه 242  تبریز آغاز شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، هدف از اجرای طرح برون‌سپاری نقل و انتقال املاک را تسهیل و تسریع در امور مردم و الکترونیکی شدن امور بیان کرد و گفت:  برون‌سپاری برخی خدمات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای اصل44  قانون اساسی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از بخش خصوصی، گامی مثبت در جهت تسهیل انجام این خدمات به مردم است.

شریفی، افزود: در اجرای تبصره 4 ماده 187 قانون مالیات‌­های مستقیم و به‌منظور تسهیل و تسریع در فرآیند صدور گواهی و تکریم ارباب رجوع، سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به برون­‌سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک موضوع ماده 59 قانون مالیات‌ های مستقیم و صدور آنی گواهی مربوط، از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام نموده است.

وی، اولویت سازمان امور مالیاتی و اداره‌کل را مودی مداری و رعایت عدالت مالیاتی دانست و یادآور شد: برون‌سپاری خدمات دولتی به مردم و بخش خصوصی رضایتمندی مردم را به‌دنبال دارد و گامی مهم در تکریم ارباب رجوع و استقرار دولت الکترونیک است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، به برون‌سپاری مالیات خودرو توسط سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و تصریح کرد: برای تحقق این مهم سال‌ها قبل نقل و انتقال خودرو نیز از طریق سازمان امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شد و اینک نقل و انتقال املاک غیرمنقول مسکونی دارای پایان کار در دفاتر ثبت از سر گرفته شد و وصول مالیات این نوع خدمات به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

شریفی، اجرای این بخشنامه را زمینه‌ساز مشارکت بخش خصوصی در وصول مالیات و تسهیل امور مودیان دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان در راستای اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی با هدف صیانت از حقوق دولت و مردم، بر روند اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت.

وی متذکر شد: سامانه مرکز ارتباط مردمی 1526 آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات دفاتر اسناد رسمی استان خواهد بود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول