اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شهر فرهنگ و ادب در مسیر توسعه و آبادانی+عکس

اسفند 79 فصل نوینی در سرنوشت بردخون بود زیرا با مصوبه دولت در شهریور روستای بردخون نو مرکز بخش بردخون از توابع شهرستان دیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر بردخون شناخته شد و اسفند همان سال شهرداری راه اندازی و افتتاح شد.

شهر فرهنگ و ادب در مسیر توسعه و آبادانی+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، اسفند 79 فصل نوینی در سرنوشت بردخون بود زیرا با مصوبه دولت در شهریور روستای بردخون نو مرکز بخش بردخون از توابع شهرستان دیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر بردخون شناخته شد و اسفند همان سال شهرداری راه اندازی و افتتاح شد.

شوراهای اسلامی از ابتدا تاکنون تلاش کردند بر اساس وظایف قانونی خود در زمینه های مختلف خدمت کنند و در زمینه انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری با جدیت عمل کنند.

شورای پنجم در بردخون نیز با اهداف کلان و برای ادامه راه شوراهای قبل کار خود را آغاز کرد و پس از انتخاب شهردار برای پیگیری امور دیگر عزم خود را بر رفع مشکلات قرار داد.

توسعه بردخون و آبادانی شهر فرهنگ و ادب

شهریور 96 با اراده‌ای مصمم و انگیزه‌ای مضاعف کار را آغاز کردند، پنج انگشت در کنار هم قرار گرفتند و یک‌دست شدند تا به همراه دست‌های دیگر شروعی دوباره داشته باشند، هدفشان توسعه بردخون و آبادانی شهر فرهنگ و ادب بود.

امروز به دعوت مدیران شهری آمدم تا حرف‌ها و درد دل‌هایشان را بشنوم و گفته‌هایشان را به مردم برسانم. شهردار و اعضای شورای شهر از گذشته گفتند، از حال و آینده امیدوارکننده گفتند، برنامه‌ها، چشم اندازها، راه‌ها و مسیرهای توسعه بردخون را با افتخار و امیدواری توصیف کردند.

 100 درصد کوچه‌های شهر آسفالت می‌شود

شهردار بردخون با امیدواری می‌گوید: تا هفته دولت 100 درصد کوچه‌های شهر آسفالت می‌شود و به دلیل اهمیت توزیع متوازن خدمات شهری، جنوب شهر که سال‌ها مغفول مانده بود برای آبادانی دیده شده است.آنچه مهم است اینکه شورا و شهردار بدون اختلاف و صمیمی برای آبادانی شهر کمرهمت بسته‌اند و در عمر یک ساله مسؤولیت شهردار، همواره در کنارش بوده‌اند و لحظه‌ای دست از حمایتش برنداشته‌اند، این نوید خوبی است زیرا منتخبین برخی شهرها در اندک زمانی زبان به شکوه گشوده‌اند و راهی دیگر گرفته‌اند.

عبدالخالق قایدی با اشاره به ضرورت همبستگی اجتماعی می‌گوید: همه باید مشارکت کنند تا بتوانیم در زمینه ایجاد کمربند سبز و ساحل‌سازی در خورخان برنامه‌های تعیین‌شده را اجرایی کنیم.

محیط زیست 650 متر از محدوده شهر عقب‌نشینی کرد

وی با بیان اینکه دوران مسؤولیت برای افراد کوتاه است و باید قدردان سرمایه‌های انسانی باشیم، گفت: حریم محیط زیست به نزدیک شهر رسیده بود اما شورای شهر و شهرداری تلاش کردند و با تعامل توانستند نقشه مصوب را تغییر دهند و محیط زیست 650 متر از محدوده شهر عقب‌نشینی کرد.

قایدی اضافه می‌کند: دریای خورخان از مطالبات مردم است و شهرداری بدون استفاده از درآمدهای شهرداری بجز نیروی انسانی و ماشین‌آلات و تنها با تعامل و همدلی با فرماندار، خیرین و مردم و همراهی دهیاران روستاهای بخش توانست ساحل خورخان را سامان‌دهی کند که نقش کارگاه‌ها و معادن منطقه را نباید نادیده گرفت.

شهردار بردخون با تقدیر از تلاش شوراها و شهرداران سابق عنوان می‌کند: نیازمند کمک هستیم، نیروی انسانی کافی بویژه در حوزه خدمات شهری نداریم، به تنهایی قادر به فعالیتی نیستیم.

وی هنچنین می‌گوید: ما خادم مردم هستیم و انتقادات را می‌پذیریم و بدون توجه به انتقادات کاری نمی‌کنیم و پاسخگویی عمومی را در برنامه داریم که اگر اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها فعال باشند کار ما آسان‌تر می‌شود و در آینده از مردم دعوت می‌کنیم تا در جلسات شرکت کنند.

5 نقطه برای ساماندهی بازار روز 

قایدی با اشاره به عمران شهری گفت: برای ساماندهی بازار روز پنج نقطه را در نظر گرفته‌ایم که آمادگی داریم پس از بررسی‌های کارشناسی، بازار روز در نیمه دوم سال راه‌اندازی شود، همچنین برای زیباسازی شهر اقدام به بازسازی مرکز شهر کردیم.

وی همبستگی شورا و شهرداری را ضروری دانست و افزود: دوست داریم همبستگی مردم با شورا و شهرداری بیشتر شود، شکاف‌هایی ایجاد شده، مردم اعتماد خود را به مسؤولان از دست داده‌اند و اگر این شکاف در منطقه ایجاد شود همبستگی و ترمیم سخت است و اثرات ناگوار آن به مدیران آینده نیز می‌رسد.

شهردار بردخون می‌گوید: یک سال از عمر کاری شورا مانده اما به همبستگی با مردم امیدوار هستیم و دوست داریم زمینه همبستگی بیشتر فراهم شود که روابط عمومی تلاش کرده در این مسیر گام بردارد.

هنر رسانه‌ها تقویت همبستگی و تعامل بین مردم و مسؤولان است

قایدی رسانه را از خانواده شهرداری و شورا خواند و گفت: هنر رسانه‌ها و روابط عمومی تقویت همبستگی و تعامل بین مردم و مسؤولان است که ما نیز تا قبل از هفته دولت فعالیت‌ها را به مردم گزارش خواهیم داد.

احمدرضا عابدزاده افزود: مردم توقع دارند که جدیدترین اطلاعات را دریافت کنند ولی به دلیل برخی مشکلات این امکان وجود ندارد درحالی که روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز با تقدیر از نقش حساس روابط عمومی و رسانه در پیشبرد اهداف کلان مدیریت شهری گفت: رسالت رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار است و جامعه به این قشر گرایش خاصی دارد زیرا زبان گویای مردم و رابط مدیران و مردم هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های مهمی در بردخون اجرایی می‌شود، افزود: مهم‌ترین موضوع رضایت نیروهای شهرداری است و این را نتیجه حساسیت مردم به مدیریت شهری می‌دانیم که امیدواریم با هزینه و صرف وقت بیشتر همه فعالیت‌ها به هدف نهایی برسد.

عابدزاده خواستار همراهی همه اقشار شد و اضافه کرد: دوست داریم به مردم تبیین شود که تخریب نتیجه‌ای بجز دلسردی افراد ندارد و اگر تشویق و دلگرمی دست‌اندرکاران را داشته باشیم مجموعه با انگیزه بیشتری فعالیت می‌کند.

روابط عمومی‌ها پلی محکم بین مردم و مسؤولان هستند 

سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز گفت: روابط عمومی‌ها پلی محکم بین مردم و مسؤولان هستند و رسانه بازوی توانمند مدیران است که الحمدالله تاکنون رسانه‌ها همراه شورای اسلامی و شهرداری بوده‌اند.

سیدمحمد حسینی‌زاده افزود: انتظار داریم هیچ فاصله و شکافی بین ما و مردم نباشد که رسانه می‌تواند این شکاف را به خوبی پرکند و مدیریت شهری را امیدوار و فعال نگه‌دارد و ما با قوت همچنان همدلی و تقویت همبستگی اجتماعی را ادامه می‌دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: از مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند زیرا ما به فکر عمران و آبادانی شهر هستیم و هیچ هدفی بجز مردم و شهر نداریم.

اتصال بردخون به روستاهای اطراف

محمد بردستانی افزود: هرکس خواسته یا انتقادی دارد با اطلاعات وارد شود چراکه فعالیت‌های زیادی در شهر صورت گرفته و ما با قناعت و جذب کمک‌های دولتی و مردمی توانسته‌ایم کارهای بزرگی انجام دهیم که بی‌سابقه است و اتصال شهر به روستاهای اطراف نمونه کوچکی از این فعالیت‌ها بوده است.

وی از فرماندارو مسؤولان شهرستان و بخش و امام جمعه بردخون تقدیر کرد و ابراز داشت: تاکنون مردم و مسؤولان حامی و همراه شهردار بوده‌اند و انتظار داریم مردم حوصله کنند تا پایان دوره شورا اتفاقات بزرگی در منطقه رقم می‌خورد و عملکرد قابل قبولی خواهیم داشت.

بردستانی با انتقاد از برخی نامهربانی‌ها اضافه کرد: مردم به یاری ما بشتابند تا شهری آباد و پیشرفته داشته باشیم و بدانند با کنارکشیدن و عدم همراهی هیچ‌کس سودی نمی‌برد اما بردخون از توسعه باز می‌ماند چرا که بردخون همواره سابقه‌ای درخشان داشته و دوست نداریم از قافله توسعه و تمدن عقب بماند.

امید که ارتباط شورای اسلامی و شهرداری با رسانه‌ها به عنوان نمایندگان مردم بیش از گذشته شود و یک سال مانده از عمر شورای اسلامی شهر همراه با حوادث شیرین و تعیین‌کننده در بردخون باشد و این دوره به عنوان دوره‌ای همراه با افتخار جاودانه شود.

در پایان این نشست صمیمی با تقدیم لوح سپاس و هدیه از فعالیت‌های روابط عمومی‌های فعال و رسانه‌های بخش بردخون تقدیر شد تا نقش رسانه‌ها بیش از گدشته در بردخون نهادینه شود.

گزارش: نامجو زحمتکش

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول