اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای روز جهانی قدس/ مبارزه با صهیونیست ادامه دارد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جریان روز قدس شناخت انقلاب اسلامی را به همراه داشت، گفت: تضعیف و شکست جریان استکبار و روند رو به رشد جریان مقاومت از اول انقلاب اسلامی از دستاوردهای نامگذاری روز قدس است.

تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای روز جهانی قدس/ مبارزه با صهیونیست ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی صبح امروز در همایش مجازی «قدس قاسم»، اظهار داشت: رژیم اشغالگر صیهونیستی در سال ۱۹۴۸ توسط انگلیس مکار و حیله‌گر و به کمک آمریکا سرزمین فلسطین را تخریب و از آن زمان بسیاری از مسلمانان را به شهادت رساند و مردم این کشور را آواره کردند.

وی تبیین کرد: استکبار جهانی بعد از جنگ جهانی دوم و با شکل‌گیری سازمان ملل متحد به‌صورت رسمی موجودیت رژیم صهیونیستی را در منطقه به امضا رساند که متأسفانه بسیاری از کشورهای عربی هم با عدم مقاومت و ایستادگی در این توطئه نقش داشتند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان داشت: امام خمینی(ره) در روز ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ق (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ش) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

وحدت امت اسلامی از برکات روز قدس

نوفرستی وحدت امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی را یکی از دستاوردهای نامگذاری روز قدس دانست و بیان داشت: این وحدت، انسجام و همدلی روز به روز گسترده‌تر و آتش آن روز به روز شعله‌ورتر می‌شود.

وی گستردگی جبهه مقاومت در سطح جهان را دستاورد دوم نامگذاری روز قدس ذکر و مطرح کرد: جریان فلسطین توانست به یک حرکت گسترده در سطح جهان توسعه یابد و امروز اگر ما در لبنان، جنگ 33 روزه، عراق، شامات و غیره شاهد پیروزهایی بوده و هستیم به برکت نامگذاری روز قدس است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اعلام روز جهانی قدس روح تازه‌ای در کالبد مبارزان دمیده شد، تبیین کرد: تنها جریانی که این پرچم فلسطین و مقاومت را به اهتزاز درآورد و پیوسته از مردم مظلوم فلسطین و جههه مقاومت حمایت کرد، انقلاب اسلامی بود.

جریان روز قدس هویت کشورهای عربی را برملا کرد

نوفرستی با بیان اینکه جریان روز قدس هویت بعضی از کشورهای عربی که به‌صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کردند را هویدا کرد، اضافه کرد: روز قدس هویت کشورهای عربی و برخی از کشورهای دیگر و همچنین برخی جریانات داخلی نظام را نشان داد و توانست پرده نفاق را کنار بزند و هویت برخی کشورها خصوصا عربی را نشان دهد.

وی ادامه داد: امروز در سطح جهان خون در رگ‌های امت اسلامی به جوش آمده و رشادت‌ها خصوصا شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس یک نفس تازه و امیدی در نسل جدید به وجود آورد و روز به روز بر این حرکت و جوشش افزوده می‌شود.

روز قدس و شناخت انقلاب اسلامی

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جریان روز قدس شناخت انقلاب اسلامی را به همراه داشت، بیان داشت: دشمنان زیادی سعی کردند که شجره طیبه انقلاب اسلامی را محدود در کشور نگه دارند و حتی آن را نابود کنند اما امروز آثار و برکات انقلاب اسلامی توانست از موقعیت روز قدس استفاده و شاخ و برگ خود را در سطح جهان گسترش دهد.

نوفرستی تضعیف و شکست جریان استکبار و روند رو به رشد جریان مقاومت از اول انقلاب اسلامی را از دستاوردهای نامگذاری روز قدس دانست و مطرح کرد: روز قدس زمینه خنثی کردن توطئه فراموشی جریان فلسطین را فراهم کرد و برخی تلاش می‌کردند این جریان به فراموشی سپرده شود ولی با تمام تلاش‌های دشمنان و ایادی انان در منطقه و کشور و جهان امروزه جریان روز قدس و فلسطین روز به روز گسترش یافته است.

قدس سلیمانی/ حمایت مردم از ملت مظلوم فلسطین

وی به شیوع ویروس کرونا و روز جهانی قدس اشاره و اعلام کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی امیدوار بودند روز فلسطین با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا به فراموشی سپرده شود اما این روزها شاهد هستیم که هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی روز قدس به شکل‌های مختلف زنده نگه داشته می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه این مبازره همچنان ادامه دارد و شاهد حرکت‌های زیبای دلسوزان و افرادی که جریان انقلاب و مبارزه با استکبار را باور دارند هستیم، مطرح کرد: قطعا خون حاج قاسم و شهدای جبهه مقاومت، شهدای حرم و غیره روح تازه‌ای در این نهضت دمیده و امسال از هر سالی پررنگ تر و پرشورتر این فریاد امام را لبیک خواهیم گفت و باشکوه‌تر همراهی خود را با مردم مظلوم فلسطین به نمایش بگذاریم چرا که این همراهی امیدی برای این مردم مظلوم است.

نوفرستی خاطرنشان کرد: در روز قدس امسال شاهد حضور و شور همراه با بصیرت و فهم مردم ایران و جهان به‌عنوان یک حرکت عظیم تحت عنوان قدس سلیمانی خواهیم بود و به‌زودی شاهد آزادی سرزمین قدس خواهیم بود.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول