اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روز قدس روز انزجار از جنایات رژیم‌ صهیونیستی است

استاندار مرکزی گفت: روز قدس امسال با سال‌های دیگر متفاوت است و مردم باید در روز قدس انزجار و تنفر خود را نسبت به جنایات و ظلم‌هایی که رژیم‌ صهیونیستی نسبت به مردم و هویت تاریخی کشورهای اسلامی دارند و مردم بی‌گناه را به قتل می‌رسانند در فضای مجازی به رخ جهانیان بکشانند.

روز قدس روز انزجار از جنایات رژیم‌ صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، روز قدس امسال با سال‌های دیگر متفاوت است و مردم باید در روز قدس انزجار و تنفر خود را نسبت به جنایات و ظلم‌هایی که رژیم‌ صهیونیستی نسبت به مردم و هویت تاریخی کشورهای اسلامی دارند و مردم بی‌گناه را به قتل می‌رسانند در فضای مجازی به رخ جهانیان بکشانند.

وی افزود: بیانات ارزنده رهبر معظم انقلاب در روز قدس چراغ راه دیگری در راستای مقابله با ظلم، ستم و جور دشمنان است که می‌طلبد مردم فردا با رهنمودهای مقام معظم رهبری، همین مسیر متبرک را که ملت بزرگ ایران هر ساله طی می‌کردند با قدرت بیشتری طی کنند.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلیات بودجه سال جاری نیز گفت: متأسفانه علی‌رغم تلاش نمایندگان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اختیارات دستگاه‌های ملی افزایش و حیطه اختیارات استانی کاهش یافت از این‌رو مدیران ارگان‌های دولتی باید اعتبارات را از وزارتخانه مرتبط با دستگاه خود برای استان جذب کنند.

آقازاده تصریح کرد: بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته در استان مرکزی ۸۰ طرح عمرانی قابل بهره‌برداری و افتتاح وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این راستا انتظار می‌رود مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان اعتبارات لازم را به برای تکمیل این طرح‌ها جذب کنند تا پایان سال جاری بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی تأکید کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها نیز لیست مورد نظر را طرح‌های قابل افتتاح که از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است را ارائه کند تا بتوان از اعتبارات مناسب سازمان برنامه و بودجه که در این راستا اختصاص داده، برای تکمیل طرح‌های عمرانی استانی جذب کنیم که تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: موزه بزرگ اراک، تالار و کتابخانه مرکزی اراک نیز از جمله طرح‌های بزرگ است که باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که این طرح‌های فرهنگی بزرگ را نیز تا سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسانیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمای ساختمان اداره ثبت احوال استان مشکلاتی برای موزه اراک مشکل ایجاد کرده از این‌رو باید میراث فرهنگی در راستای این مشکل اقدام کرده و یکی از ساختمان‌های خود به اداره ثبت احوال واگذار کند.

وی عنوان کرد: مشاور نزدیک به ۲۷ هکتار به طرح تفضیلی شهر تفرش اضافه کرده است و برای حدود ۱۰ درصد کمتر یا بیشتر این طرح به سرپرستی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شورا و شهرداری شهر تفرش، اداره کل راه و شهرسازی و مشاور این اختیار داده شد که بررسی و کارشناسی لازم را انجام دهند.

طرح تجدید نظر جامع تفضیلی شهر تفرش با ۱۵ رأی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول