اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تداوم هوای گرم در آسمان مازندران/ مواج و طوفانی شدن دریای مازندران از شنبه

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران از عصر شنبه به‌صورت طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطرات دریایی باید اقدام شود.

تداوم هوای گرم در آسمان مازندران/ مواج و طوفانی شدن دریای مازندران از شنبه

احمد اسدی امروز درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، طی امروز و فردا آسمان مازندران به‌صورتصاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به  تداوم گرما روز شنبه در آسمان مازندران، افزود:  از اواخر روز به‌تدریج وزش بادنسبتا شدید ، افزایش ابر همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و  پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با بیان اینکه آسمان استان روز یک‏‌شنبه به‌صورت
ابری و خنک گاهی با بارندگی خواهد بود که مقدار بارش‌ها چندان قابل ملاحظه نخواهد بود، اضافه کرد: روز دوشنبه نیر هوای استان نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده همراه خواهد بود.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی از عصر روز شنبه سوم خرداد با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، وزش باد شروع شده و دریا به‌تدریج مواج و طوفانی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه  بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل 17 متربرثانیه(61 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا 22 متر بر ثانیه (79 کیلومتر بر ساعت)  پیش‎بینی می‎شود، افزود: همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل 3.5 متر و دور از ساحل تا 4.5 متر برآورد می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه سواحل جنوبی دریای خزر  را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک، صدمه دیدن کشتی‌ها، صدمه دیدن ماهی‌ها در قفس ازجمله پیامدهای این سامانه محسوب می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه در این هشدار دریا طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطرات دریایی باید اقدام شود، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که با اختلال قابل‌توجهی در بخش دریایی، زیرساخت‌ها و تهدید جانی روبرو شوید. 

وی با تاکید بر اینکه مردم و مسافران در این مدت باید از رفتن به دریا اجتناب کرده و از توصیه‌های دستگاه‌های مرتبط و مقامات محلی پیروی شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید تمهیدات لازم را به‌منظور جلوگیری از خسارت انجام دهند که این اقدامات شامل جلوگیری از هرگونه تردد شناورها اعم از سبک و سنگین و کشتی‌ها است.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول