اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت زندانیان از مرخصی

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت زندانیان از مرخصی گفت: زندانیان استان از اول خرداد ماه بر اساس «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی» به زندان بازمی‌گردند.

اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت زندانیان از مرخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد فتحی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور دادستان مرکز استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با تقدیر و تشکر از مسوولان قضائی استان به دلیل تعامل با زندان‌ها در اعزام مددجویان به مرخصی در ایام اوج ویروس کرونا در استان اظهار داشت: بیش از 50 درصد از زندانیان استان مشمول مرخصی شدند و این مهم یک نقطه عطفی برای فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل زندان‌ها از طریق کاهش جمعیت کیفری بود.

وی افزود: قبل از اینکه شیوع کرونا به صورت وسیع گسترش یابد، با ابلاغ ریاست قوه قضاییه در هفتم اسفندماه و با مرخصی و تدبیری که صورت گرفت و همچنین در راستای نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و ضرورت حفظ سلامت آنان زندانیان به مرخصی رفتند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله می‌تواند به عنوان یک اقدام خاص حقوق بشری که حتی کشور‌های مدعی حقوق بشر هم تاکنون این کار را نکرده اند، در دنیا مطرح شود. 

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که حفظ سلامت زندانیان همواره مورد توجه مسوولان زندان‌های استان است، گفت: زندانیانی که به مرخصی اعزام شده بودند از اول خرداد ماه بر اساس «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی»که از سوی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تنظیم و ابلاغ شده است به زندان بازخواهند گشت. 

سلامت زندانیان بررسی می‌شود

عضو شورای قضائی استان با اشاره به نحوه اجرای این شیوه نامه افزود: با توجه به تمهیدات به عمل آمده، تمامی زندانیانی که از مرخصی باز می‌گردند قبل از ورود به زندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سلامت آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه در صورت منفی بودن تست، قبل از ورود به اندرزگاه‌های اصلی تا دو هفته در واحد‌های قرنطینه‌ای که به این موضوع اختصاص داد شده است، نگهداری می‌شوند و پس از طی این دوره و اطمینان کامل از سلامت آنها وارد زندان خواهند شد. 

 

فتحی در خصوص زندانیانی که ممکن است تست کرونای آنها مثبت باشد گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت در این تست‌ها، فرد مذکور با هماهنگی مرجع قضائی و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی در محیط خارج از زندان تا بهبودی کامل قرنطینه و تحت درمان قرار می‌گیرند. 

سلامت زندانیان از دغدغه‌های قوه قضائیه است

دادستان مرکز استان در این جلسه که در محل دفتر وی برگزار شد، سلامت زندانیان را از دغدغه‌های مهم قوه قضائیه دانست و گفت: خوشبختانه تا به حال هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در زندان‌های استان مشاهده نشده است که این مهم حاکی از اجرای دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ی اقدامات پیشگیرانه در زندان‌ها است و جا دارد در این راستا از کارکنان و مسوولان زندان‌های استان تقدیر و تشکر نمایم. 

محمد جباری خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای دقیق «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی» بتوانیم همچنان نام زندان‌های استان را به عنوان یکی از سالم‌ترین و امن‌ترین اماکن در خصوص آلوده بودن به ویروس کرونا در کشور مطرح نماییم. 

حفظ سلامت زندانیان رسالت علوم پزشکی کردستان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اقدامات صورت گرفته در زندان‌های استان در مقابله با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: حفظ سلامت زندانیان به عنوان عضوی از جامعه جزئی از رسالت دانشگاه علوم پزشکی است.

ابراهیم قادری عنوان کرد: این مجموعه نیز همکاری‌های لازم را برای اجرای دقیق مواد اشاره شده در «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی» با مراکز اصلاحی و تربیتی استان خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول