اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تماس تلفنی سلطان عمان با امیر قطر

سلطان عمان دو روز پس از سفر وزیر خارجه این کشور به دوحه با امیر قطر تماس تلفنی برقرار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

تماس تلفنی سلطان عمان با امیر قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیثم بن طارق» سلطان عمان در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با او درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) گزارش کرد که امیر قطر و سلطان عمان فرا رسیدن عید سعید فطر را به یکدیگر تبریک گفته و روابط برادرانه بین دو کشور، تقویت و توسعه این روابط در راستای تأمین منافع مشترک دو ملت و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.  

 

تماس تلفنی سلطان عمان با امیر قطر در حالی است که «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان روز دوشنبه در سفری به دوحه با امیر قطر دیدار و پیام سلطان عمان را به وی ابلاغ کرد.

بن علوی پیش از سفر به دوحه، در سفری به کویت با «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر این کشور دیدار کرد.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج فارس گزارش کرد که هدف از این تماس‌ها و رایزنی‌ها بین قطر، کویت و عمان، تکمیل تلاش‌های کویت برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) است.

چهار کشور مذکور از خرداد سال ۱۳۹۶ به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول