اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نظام رتبه بندی کیواس، ویرایش ۲۰۲۰، نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه های آمریکا را اعلام کرد

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، گفت: کیواس در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آمریکا تاثیر اجتماعی، علمی و اقتصادی موسسات آموزش عالی این کشور را اندازه‌گیری کرده است.

نظام رتبه بندی کیواس، ویرایش ۲۰۲۰، نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه های آمریکا را اعلام کرد

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: دانشگاه‌ها بر اساس عملکرد پژوهشی، توانمند‌سازی دانشجویان برای استخدام، تنوع و بین‌المللی سازی و طیفی از شاخص‌های ۱۷ گانه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد رتبه بندی شده‌اند.

وی افزود: در رتبه‌بندی ویرایش ۲۰۲۰ دانشگاه هاروارد با امتیاز کلی ۹۳/۳، استنفورد با امتیاز کلی ۸۹/۷ و انستیتو فناوری ماساچوست با امتیاز کلی ۸۷/۱ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ادامه داد: دانشگاه هاروارد در شاخص پژوهشی و توانمندسازی دانشجویان برای استخدام موفق به کسب امتیاز کامل شده است. بر این اساس، تاثیر گذارترین دانشگاه از نظر تحقیقات علمی و فارغ التحصیلانی که از توان جذب بالای شغلی برخوردارند دانشگاه هاروارد است.

مهراد گفت: در شاخص تجربه یادگیری دانشگاه‌‌های ییل، دوک، جانز هاپکینز، نورت وسترن، و براون امتیاز کامل این شاخص را به خود اختصاص داده‌اند. ویرایش ۲۰۲۰ نام ۳۰۰ دانشگاه برتر را که حداقل دارای دوره‌های آموزشی چهار ساله هستند را در این رتبه‌بندی معرفی کرده است.

وی افزود: در شاخص شهرت استخدام کننده از مجموعه داده‌هایی که مربوط به ۴۴/۰۰۰ مدیری است که در سطح بین‌المللی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آمریکا را جذب می‌کنند استفاده شده است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری یادآور شد: در ویرایش ۲۰۲۰، ده دانشگاه هاروارد، استنفورد، ام ای تی، برکلی، کلمبیا، دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، ییل، پنسیلوانیا، پرینستون و کورنل به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند. رتبه‌های یازدهم تا بیستم در اختیار دانشگاه های نیویورک، شیکاگو، دوک، جان هاپکینز، کالیفرنیای جنوبی، نورت وسترن، کارنیگی ملون، دانشگاه میشیگان، کالتک و براون است. جالب این که در این رتبه‌بندی از رتبه ۱۰۰ به بالا امتیاز کلی دانشگاه‌ها در جدول رتبه بندی وارد نشده‌است. امتیاز کلی سه دانشگاهی که به طور مشترک موفق به کسب رتبه ۱۰۰ شده‌اند ۴۸/۳ است.  

وی در ادامه گفت: در سایر شاخص‌‌ها تنها امتیاز ۵۰ دانشگاه این کشور اعلام شده است. مثلا در شاخص پژوهش دانشگاه کالیفرنیا در دیویس که حائز رتبه ۵۰ است امتیاز۵۰/۹ را بدست آورده است. یا، در شاخص تجربه یادگیری امتیاز دانشگاه Wake Forest در رتبه  پنجاهم ۸۰ گزارش شده است. همینطور، در شاخص تنوع و بین‌المللی سازی امتیاز  دانشگاه St. THOMAS  در هوستون تکزاس ۷۲ است.

گفتنی است دانشگاه هاروارد که برترین دانشگاه آمریکا در ویرایش ۲۰۲۰ کیو اس است، دارای ۲۳/۳۷۳ دانشجو و ۴۵۱۲ عضو هیات علمی است.  دانشگاه هاروارد در این نظام رتبه بندی در بین دانشگاه های ممتاز جهان رتبه سوم را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول