اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به مرز 10 هزار تن افزایش یافت

مسئولان بهداشتی افغانستان از ثبت و شناسایی 782 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داده و اعلام کردند شمار بیماران کووید 19 در این کشور به مرز 10 هزار تن رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به مرز 10 هزار تن افزایش یافت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد در یک شبانه‌روز گذشته ۷۸۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده که بیشترین رقم ثبت شده از زمان شیوع این ویروس در این کشور است.

با ثبت این رقم شمار بیماران کووید -۱۹ در افغانستان به نُه هزار و ۹۹۸ تن افزایش یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت افغانستان، در کابل تنها ۳۷۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه‌روز گذشته ثبت شده است. شمار بیماران کووید -۱۹ در پایتخت این کشور به سه هزار و ۴۶۰ تن رسیده است.

در یک شبانه روز گذشته در هرات ۱۵۰ نفر، در بلخ ۴۹ نفر، در غزنی ۴۷ نفر، در ننگرهار ۳۲ نفر، در پکتیا ۲۸ نفر، در سمنگان ۲۱ نفر، در ولایت‌های پکتیکا، بغلان و لوگر ۱۲ -۱۲ نفر، در کاپیسا ۱۱ نفر و در کنر ۱۰ به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده‌اند.

همچنین در لغمان شش نفر، در ولایت‌های بادغیس، غور و فراه چهار – چهار نفر و در تخار سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شناسایی شده‌اند.

گزارش وزارت بهداشت افغانستان نشان می‌دهد که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۱ نفر از جمله هشت نفر در هرات و در ولایت‌های بلخ، ننگرهار و غزنی یک – یک نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. شمار قربانیان ویروس کرونا در افغانستان به ۲۱۶ نفر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در یک شبانه روز گذشته ۴۴ تن از بیماران کووید – ۱۹ در افغانستان بهبود یافته‌اند و به این ترتیب شمار بهبود یافتگان به یک هزار و ۴۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول