اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عطرافشانی مزار شهدا در روز حماسه سوم خرداد

همزمان با سالروز فتح خرمشهر گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و مزار یادبود شهید احمد کاظمی با حضور فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان ری غبار روبی و عطر آگین شد.

عطرافشانی مزار شهدا در روز حماسه سوم خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، صبح امروز سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر؛ که به نام مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم ملی ایرانیان ثبت شده است، آئین عطرافشانی و گلباران مزار شهدای دفاع مقدس همچنین مزار یادبود سردار شهید احمد کاظمی از فرماندهان فتح خرمشهر، در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) با حضور حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ اصغر آرزومندی فرمانده سپاه حضرت روح الله(ره) باقرشهر، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری و جمعی دیگر از مسؤولان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با نثار گل و عطرافشانی و قرائت فاتحه، ضمن ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا، بار دیگر با آرمان های والای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

فتح خرمشهر فتح ایده بود

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این آئین معنوی اظهار داشت: امروز در کنار مزار شهید احمد کاظمی که به گفته شهید سردار سلیمانی فاتح خرمشهر بود، به مردم می‌گوییم که یاد و خاطره شهدا همیشه پابرجا است و ملاک و اهداف جوانان و نوجوانان ما باید بر اساس نگاه شهدا باشد.

وی با بیان اینکه اقتدار و ایثار فعلی کشور ریشه در دفاع مقدس دارد، افزود: دفاع فعلی ملت و مسؤولان در این شرایط سخت و تمامیت ارضی کشور ما نشأت گرفته از دفاع مقدس و فتح  خرمشهر است.

فرماندار ری تأکید کرد: فتح خرمشهر تنها فتح یک شهر نبود بلکه به معنای فتح یک ایده و نگاه بود که در جریان آن مردم به عنوان ایثار و مقاومت در کنار نیروهای نظامی با روحیه مردمی بایستند.

توکلی با اشاره به اینکه ‏روحیه مردمی در مقاومت منجر به پیروزی خرمشهر شد، تصریح کرد: امروز نیز مردم باید پشتیبان ولایت فقیه و پیرو خط شهدا باشند چراکه با همراهی مردم و مسؤولان می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز قدس گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در روز قدس باید مورد توجه قرار گیرد و همه در کنار هم در فضای همدلی و وحدت کارها را پیش بریم و اگر وحدت را به عنوان یک الگو و شهدا را به عنوان نقشه راه قلمداد کنیم قطعاً به توفیق و پیروزی دست می‌یابیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان و همرزمان شهید سلیمانی از خطه ری هستند، ادامه داد: برای پرورش فکری و روحیه نوجوانان و جوانان در شهرستان ری باید الگویی برای مجموعه کاری تعریف شود و در این راه می‌توان از وصایای شهدای ری بهره گرفت و در نهایت مسائل و مشکلات کشور را مرتفع کرد.

به گزارش فارس، عملیات الی بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات «بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب» از سوی فرماندهی آغاز شد که سردار شهید احمد کاظمی در جریان این عملیات فرماندهی تیپ نجف اشرف را برعهده داشت.

مزار سردار شهید احمد کاظمی یاور و همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اصفهان قرار دارد و سنگ یادبود این شهید بزرگوار در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) واقع شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول