اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اعزام چهار اکیپ نیروی کمکی از شهرستان‌های همجوار برای مهار آتش در کوه خنگ بنار گچساران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون چهار اکیپ نیروی کمکی از شهرستان‌های همجوار برای مهار آتش در کوه خنگ بنار گچساران به منطقه اعزام می‌شوند.

اعزام چهار اکیپ نیروی کمکی  از شهرستان‌های همجوار برای مهار آتش در کوه خنگ بنار گچساران

گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز نشست ستاد مدیریت بحران با موضوع زلزله و آتش سوزی با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

 در این نشست غلام‌حسین حکمتیان‌  با اشاره به اینکه روز جمعه گذشته  چهار فقره آتش سوزی در مناطق مختلف گچساران رخ داد، اظهار کرد:  سه فقره آتش سوزی در" جاده سد چم شیر" و "آبگرمو " بلافاصله از سوی نیروهای امدادگر خاموش شد اما آتش سوزی در منطقه خنگ بنار با توجه به وسعت منطقه و صعب‌العبور بودن منطقه این آتش به سمت کوه های اطراف پیشروی کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود نیروی انسانی مهار آتش در منطقه خنگ بنار ناموفق بود، گفت: برای مهار آتش در منطقه خنگ بنار  روز گذشته یک اکیپ نیرو از مرکز استان برای کمک به نیروهای منابع طبیعی اعزام شد.

 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آتش در ارتفاعات کوه خنگ بنار و کوه گوهر  در ساعت 16 بعد ازظهر امروز مهار شد اما به دلیل  وزش باد این آتش شعله ور شد و کنترل آتش از دست نیروهای خارج شد و برای مهار آتش نیاز به نیروی تازه نفس است.

 حکمتیان ادامه داد: پوشش گیاهی متراکم، سخت گذر بودن منطقه ، وزش باد و گرمای هوا مهار آتش سوزی را با مشکل مواجه کرده است.

 وی با بیان اینکه هم اکنون برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خنگ بنار چهار اکیپ نیرو از شهرستان‌های همجوار به منطقه اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای اطفا و مهار آتش  در این منطقه نیاز به  هلی کوپتر آبپاش چرا که وسعت آتش سوزی در این منطقه زیاد است.

به گزارش فارس، 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

350هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

انتهای پیام/82031

انتهلی پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول