اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

روایت وزیر اسبق اقتصاد از توسعه گردشگری شمال با عبور از البرز

منتخب مردم رامسر، تنکابن وعباس‌آباد در مجلس گفت:‌در دولت‌های نهم ودهم برنامه‌ریزی کردیم تا با عبور از کوه البرز از ظرفیت استان‌های قزوین و زنجان برای توسعه شمال کشور استفاده کنیم و آن زمان 500 میلیارد تومان از محل فروش فولاد خوزستان به این پروژه اختصاص یافت.

روایت وزیر اسبق اقتصاد از توسعه گردشگری شمال با عبور از البرز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت های نهم و دهم امروز در مراسم افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر، اظهار داشت:‌در ابتدا از آقای اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) بابت افتتاح بخش دیگری از آزادراه تهران- شمال تشکر می‌کنم. وقتی کار خوب انجام می‌شود جناح بندی و غیره ارزشی ندارد و باید به کار خوب توجه کرد.

وی ادامه داد:‌توسعه استان مازندران و استان گیلان مقید به زیرساخت‌ها شده است.ما در همین رامسر سالی 6 میلیون نفر گردشگر را میزبانی می‌کنیم وزیرساخت‌ها باید اینجا توسعه یابد. در مسیر رامسر تا چالوس گاهی 5 ساعت زمان می‌برد تا مردم جابجا شوند و این برای مردم سخت است که باید وزارت راه وشهرسازی به این مسئله توجه کند.

منتخب مردم رامسر، تنکابن وعباس‌آباد در مجلس اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضرورت دارد برای تکمیل باند و تجهیز ناوبری و توسعه ترمینال فرودگاه رامسر تلاش مضاعفی داشته باشد.

حسینی افزود:‌همچنین ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی برای ساخت کمربندی و تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت: زمانی برای توسعه غرب مازندران در دولت‌های نهم و دهم فکر می‌کردیم و یکی از اندیشه‌ها این بود که از دریای مازندران برای توسعه گردشگری و کشاورزی به کشورهای CIS استفاده کنیم.

منتخب مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس افزود,‌همچنین می‌خواستیم از کوه البرز عبور کنیم و از ظرفیت پشت البرز نظیر استان‌های زنجان و قزوین استفاده کنیم. آن زمان 500 میلیارد تومان از محل فروش فولاد خوزستان به این پروژه اختصاص یافت اما با تمام شدن این پول شنیده‌ام پروژه رکود دارد که امید است دولت اهتمامی در این زمینه داشته باشد تا متناسب با پتانسیل گردشگری از این امر بهره‌مند شویم.

حسینی تاکید کرد: رفاه ساکنان رامسر، تنکابن، و استان مازندران برای ما اصل است و امیدواریم با توسعه ظرفیت ناوبری و آمدن شرکت های هواپیمایی از ظرفیت گردشگری منطقه بیشتر استفاده شود تا در نهایت به رفاه مردم بیانجامد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول