اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وحدت سپاه و ارتش برای خاموش کردن جنگل های زاگرس

بالگردهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گچساران در کنار بسیجیان و نیروهای مردمی برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی حضور پیدا کرده اند و وحدت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس رقم زدند.

وحدت سپاه و ارتش برای خاموش کردن جنگل های زاگرس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ علی‌مراد کاظمپور فعال رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمددر یادداشتی آورده است:در حالی که روزهاست جنگل های زاگرس را خطه گچساران آتش فرا گرفته است و درختان بلوطش که اسرار نهانی از تاریخ زاگرس را در دل خود جای داده اند در آتش می سوخت و تنها نیروهای مردمی و بسیجی با دستان خالی به جنگ با آتش می‌رفتند و متاسفانه به دلیل گستردگی آتش در چند جبهه و وجود باد و شیب منطقه آتش سرکش مهار نشدنی شد.

در مراسم شب خاطره که به مناسبت  گرامیداشت فتح خرمشهر در سوم خرداد و به همت شورای هیات مذهبی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد ابولحسن غلامی از جانبازان قطع عضو و  از یادگاران دفاع مقدس در سخنان خود با درخواست از فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده ارتش و وزیر دفاع ابراز کرد: ما همان نسلی هستیم که روزی در دفاع مقدس در پد خندق و کردستان و جفیر و طلاییه و خوزستان حماسه آفریدیم اما امروز دختان ما در آتش در حال سوختن است.
وی ادامه داد: از شما فرماندهان درخواست داریم به کمک بچه های گچساران بیایید و با بالگردهای آبپاش نگذارید جنگل های زاگرس از بین برود.

حالا امروز صبح شاهد هستیم بالگردهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گچساران در کنار بسیجیان و نیروهای مردمی  برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی حضور پیدا کرده اند و وحدت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس رقم زدند.

 به گزارش فارس، آتش سوزی در ارتفاعات کوه خامی منطقه خنگ بنار و کوه  گوهر نارک از ظهر جمعه آغاز شده و تا کنون به دلیل صعب العبور بودن منطقه، وزش باد شدید، کنده‌آتش،  صخره‌ای بودن منطقه هار آتش در این عرصه‌های طبیعی و کوه خامی با مشکل مواجه شده است.

 به گفته کارشناسان تاکنون بیش از 200 هکتار از عرصه‌های جنگلی کوه خامی در آتش سوخت.

 از صبح امروز تعداد 200 نفر نیرو برای مهار آتش در این منطقه به ارتفاعات اعزام شدند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول