اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تولید 5 نمایش رادیویی ویژه ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران

پنج نمایش کوتاه رادیویی با موضوعات رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد به نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری مولانا تولید و پخش خواهد شد.

تولید 5 نمایش رادیویی ویژه ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران

«میلاد جباری مولانا» نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب به خبرنگار تئاتر فارس گفت: این نمایش ها از پنج تا ده دقیقه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایام رحلت امام خمینی(ره) و به همت کانون بسیج هنرمندان شهید انجم افروز، پردیس تئاتر تهران و شهرداری تهران تولید شده و قرار است در فضای مجازی و از طریق شبکه های رادیویی در ایام پانزده خرداد پخش شوند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایش ها تلاش کردند به موضوعات مرتبط با قیام پانزده خرداد و شخصیت والای حضرت امام (ره) بپردازند، گفت: موضوعات نمایشنامه ها شامل نخست، اصل قیام 15 خرداد و حواشی آن روز، دوم امام خمینی(ره) و بازتاب قیام ایشان در روستاها و تأثیرات روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، سوم شهادت آقا مصطفی خمینی در راستای قیام امام خمینی(ره) و زندگی امام خمینی(ره) در نجف ، چهارم بیست و چهار ساعت منتهی به رحلت امام خمینی(ره) و در نهایت هم «رویای شب دهم اردیبهشت» هستند.

جباری مولانا اظهار داشت: موضوع نمایش «رویای شب دهم اردیبهشت» که به نویسندگی نادر برهانی مرند و کارگردانی خودم در سال 96 در تالار وحدت به صحنه رفتف بحث دفاع مقدسی است. سایر کارها همه به کارگردانی و نویسندگی خودم هستند.

وی همچنین افزود: این آثار را با هر زحمت و تلاشی بود برای شرایط کرونایی آماده کردیم تا پذیرای مخاطبان خوب تئاتر باشیم.

 

این کارگردان تئاتر با اشاره به تلاش هایشان در کانون بسیج هنرمندان شهید انجم افروز گفت: در سال جاری تلاش داریم یکی از بخش هایی که به صورت ویژه فعال کنیم، نمایش رادیویی باشد حتی جلوتر از برنامه هم حرکت کردیم و کارگاه ایی داشتیم که به جذب استعدادهای گویندگی و نمایش رادیویی انجامید تا بتوانیم از این پتانسیل و استعداد در راستای تولید اثار استفاده کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه مندان به نمایش رادیویی در ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد می توانند نمایش های ما را از شبکه های رادیویی مختلف و فضای مجازی به نشانی های سایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گروه Naghareart@ دانلود و گوش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول