اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نمایندگان مجلس یازدهم تسهیلات غیرضروری را دریافت نکنند/ لزوم توجه منتخبان به وصیت‌نامه سردار سلیمانی

قائم مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت: جنبش دانشجویی امیدوار است مجلس یازدهم با در نظر گرفتن مشکلات شدید اقتصادی کشور، قانع به دریافت حداقل حقوق نمایندگی خود باشند و دردها و گرفتاری‌های آحاد مردم از یادشان نرود.

نمایندگان مجلس یازدهم تسهیلات غیرضروری را دریافت نکنند/ لزوم توجه منتخبان به وصیت‌نامه سردار سلیمانی

زکیه شعبانی قائم مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه دوم) در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم گفت: این انتخابات در حالی کلید خورد که کشور در داغ از دست دادن سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش به سوگ نشسته بود. نه تنها تمام ایران، بلکه تمام آزادیخواهان، عدالت طلبان و انسانیت جویان جهان تاب فراغ این خدمتگزار شریف، مخلص و مردمی، سرباز ولایت و سردار شجاع جبهه مقاومت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتند.

* مجلس یازدهم به وصیت نامه سردار سلیمانی عمل کند

وی با اشاره به به متن وصیت نامه شهید سلیمانی افزود: در شرایطی که ویژگی‌های یک مسؤول انقلابی از سوی آن شهید عزیز در وصیت نامه ارزشمندشان ترسیم شده؛ انتظار اقشار مختلف مردم از مجلس جدید، عمل به وصیت گهربار آن قهرمان بین المللی مقاومت است.

شعبانی تصریح کرد: نمایندگان امروز مجلس، در صورتی مورد حمایت ملت و مردم حوزه انتخابیه خود قرار خواهند گرفت که سلوک و مکتب سردار دل‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ابعاد مختلف، الگوی مواضع خود در مجلس قرار دهند؛ یعنی زبان گویای امت در بیان و فریاد مشکلات‌شان، دست توانای آنان در ارائه راهکارهای حل معضلات و بن بست‌ها و چشم و دلِ پاک ملت قهرمان در مواجهه با سرمایه‌ها، امکانات، امتیازات، ارفاقات، بودجه‌‌ها، منابع، موقعیت‌ها و... باشند.

* مجلس یازدهم به گونه‌ای عمل کند که در آینده از آن به نیکی یاد شود

این فعال دانشجویی تصریح کرد: همان گونه که شهدای والامقام، جانبازان عزیز، آزادگان سرافراز و ایثارگران کشور چشم خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر روی مادیات دنیا بستند تا خداوند متعال چشم دلشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سعادت اخروی و دنیوی باز کند و با فدا کردن جان شیرین خود و همرزمانشان مسیر پیش روی انقلاب اسلامی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گشودند و به فضل الهی با غلبه بر دشمنان قسم خورده انقلاب با تحریم‌های ظالمانه و فاسقانه ابرقدرت‌های پوشالی به مبارزه برخواستند، نمایندگان مجلس یازدهم هم باید اینگونه عمل کنند.

وی با اشاره به فداکاری مردم در بحث دفاع از کشور، بحث آسیب‌های طبیعی مانند سیل و زلزله، بحث سلامت و بحث مواسات و کمک‌های مومنانه گفت: اقدامات امت شریف ایران عزیز در بحران پرخطر کرونایی آنها را برای کشورهای دنیا در مواجهه با این ویروس منحوس به الگو تبدیل کرده است، انشاءالله مجلس یازدهم هم به گونه ای عمل کند که در آینده از آن به نیکی یاد شود.

شعبانی تصریح کرد: جنبش دانشجویی بیدار و هوشیار، از منتخبین جدید مردم در مجلس یازدهم صریحا انتظار دارد، تا قانون اساسی، منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه تاریخی «گام دوم انقلاب» را نصب العین قرار داده تا در طول خدمت 4 ساله خود هیچ گاه از مسیر اصلی انقلاب منحرف نشده و در راستای اهداف بلند و مقدس نظام، نسبت به قانون‌گذاری در این نهاد مهم و حیاتی کشور اقدام کنند.

* نمایندگان مجلس یازدهم با عدم دریافت تسهیلات غیرضروری گره‌های مشکلات جوانان را را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کنند

قائم مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت: جنبش دانشجویی امیدوار است مجلس یازدهم با در نظر گرفتن مشکلات شدید اقتصادی کشور، قانع به دریافت حداقل حقوق نمایندگی خود باشند تا دردها و گرفتاری‌های آحاد مردم از یادشان نرود.

وی گفت: بدین منظور می‌توانند با خودداری کردن از دریافت تسهیلات مسکن و مانند آن و نیز با تشکیل صندوقی از تجمیع این اعتبارات در نظر گرفته شده برای آنان، گره‌هایی از برخی مشکلات اشتغال و ازدواج و... جوانان این مرز و بوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کنند.

قائم مقام سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت: در این خصوص پیشنهاد می‌شود با اختصاص شهرکی ویژه نمایندگان مجلس، هم در اسکان هم‌سان آنان اقدام گردد و هم از صرف بودجه‌ای سنگین در هر دوره برای مسکن آنها جلوگیری شود.

* نمایندگان با شناخت دقیق بن بست‌های اداری و موانع موجود در کشور، راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای سرمایه گذاران با انگیزه و دلسوز نظام و ایران هموار کنند

این فعال دانشجویی تصریح کرد: انتظار می رود نمایندگان با شناخت دقیق بن بست‌های اداری و موانع موجود در کشور، راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای سرمایه گذاران با انگیزه و دلسوز نظام و ایران هموار کرده تا در حرکت چرخ اقتصاد کشور، سرعت بیشتری به وجود آمده و در این سال «جهش تولید»، شاهد شکوفایی و تحول در اقتصاد میهن عزیزمان باشیم.

شعبانی تاکید کرد: انتظار دیگر ما این است که نمانیدگان مجلس یازدهم با آسیب‌شناسی بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و وضع قوانین سامان بخش و مؤثر نسبت به احیای آنها و حمایت تولید داخل همت گماشته و از بیکار شدن جمعی از هموطنان جوان و جویای کار جلوگیری کنند. همچنین با یافتن راه‌های حمایت شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ ورشکسته و یا در حال ورشکستگی، حیات جدیدی به آنها بخشیده و زیبایی رضایت و شادی کارکنان و کارگران و خانواده‌های آنان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نظاره بنشینند.

* لابی‌گری‌های نمایندگان در جهت حل مشکلات جمعی مردم باشد نه تأمین منافع شخصی، طایفه‌ای و حزبی خاص

وی تاکید کرد: لابی‌گری‌های نمایندگان مردم در مجلس، در صورتی مورد حمایت و در نهایت تأیید ملت خواهد بود که در جهت حل مشکلات جمعی همشهریان و هموطنان گرامی باشد و خدای ناکرده تأمین منافع شخصی، طایفه‌ای و حزبی خاص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال نداشته باشند.

شعبانی ادامه داد: نمایندگان منتخب ملت، باید باور داشته باشند آنچه که امروز مردم ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ظاهر و باطن و در فکر و عمل تشکیل می‌دهد، محصول 4 دهه عملکرد پیشینیان آنها بوده است. با این اعتقاد که همه آنان عضو خانواده بزرگ ایران اسلامی‌مان می‌باشند، با اعمال و رفتار صالح و بی‌ریای خود و به دور از هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی باید در بهبود وضع فعلی به ویژه در بُعد آراستگی (حجاب و عفاف) و آسیب‌های اجتماعی تلاش نمایند و با سالم سازی محیط جامعه، راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پیشرفت ابعاد دیگر جامعه باز کنند.

* لزوم توجه به هنر، هنرمندان و نیز صنایع دستی و سنتی

وی گفت: جا دارد به هنر و هنرمندان و نیز صنایع دستی و سنتی این مرز و بوم توجه جدی‌تری صورت گیرد، لذا از منتخبان ملت در مجلس انتظار دیدن سازوکارهای مناسبی در رونق آنها در داخل و خارج از کشور می‌رود تا احساسات زیبای هنر ایرانی برای جهانیان بهتر و بیشتر قابل لمس باشد و تقویت این بخش از امور مؤثر و مفید کشور در برنامه مجلس جدید قرار گیرد.

شعبانی اظهار داشت: در پایان امیدواریم مجلس یازدهم به امیدی که مردم همیشه در صحنه ایران عزیز به آنان بسته‌اند وفادار بوده و منشأ خدماتی در خور شأن این ملت بزرگ و نمونه.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول