اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی چالشی بزرگ برای محیط‌زیست و آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر، به چالشی بزرگ برای محیط‌زیست و آتش‌نشانی‌ها تبدیل شده است.

آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی چالشی بزرگ برای محیط‌زیست و آتش‌نشانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، داوود مهدیزاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک صبح امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه کشاورزان برای پاک‌سازی علف‌های هرز و آفت‌ها، شخم زدن آسان و آماده‌سازی زمین برای کشت دوم اقدام به آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی کرده که علاوه بر خسارات زیست‌محیطی و آلودگی هوا، باعث بروز آسیب به زیرساخت‌ها و در برخی موارد باعث‌ خسارت به زمین‌های هم‌جوار که محصول آن برداشت‌نشده می‌شود.

وی افزود: همچنین آتش زدن زمین‌هایی که در نزدیکی شهرها و جاده‌های مواصلاتی هستند، باعث بروز خطرات و حوادثی برای خودروهای عبوری بر اثر دود ناشی از حریق ایجادشده خواهد شد و جان افرادی را به خطر می‌اندازد.

این مسؤول با  اشاره به اینکه آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر، به چالشی بزرگ برای محیط‌زیست و آتش‌نشانی‌ها تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: برای خاموش کردن آتش ناشی از سهل‌انگاری افراد، مقادیر زیادی آب صرف شده و افراد، خودروها و تجهیزات بسیاری را مستهلک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک اظهار کرد: بر همین اساس به کشاورزان و شهروندان گرامی توصیه می‌شود از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی خودداری کنند.

مهدیزاده یادآور شد: در صورت انجام این اقدام غیراصولی، نکاتی هم‌چون خودداری از آتش زدن زمین‌هایی که در مجاورت یا نزدیکی زمینی قرار دارند که محصولات خود را برداشت نکرده‌اند، خودداری در روزهایی که وزش باد وجود دارد، هماهنگی با نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی قبل از آتش زدن باقیمانده محصولات (کلش)، دور کردن کلیه وسایل نقلیه و مواد قابل اشتعال نظیر باقیمانده سوخت وسایل برداشت، از پرتاب آتش، سیگار روشن و اجسام داغ به زمین‌های کشاورزی خودداری شود و تا پایان یافتن آتش موجود در زمین محل را ترک نکرده و مراقبت لازم برای عدم سرایت و از کنترل خارج شدن آتش را در نظر بگیرید.

وی از شهروندان گرامی خواست از روشن کردن آتش روباز در نزدیکی زمین‌های کشاورزی که محصول خود را برداشت نکرده‌اند جداً خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک تأکید کرد: مردم عزیز قرچک در صورت مشاهده و مواجه با آتش‌سوزی زمین‌های کشاورزی، مراتب را سریعاً به سازمان آتش‌نشانی قرچک اطلاع دهند‌.

مهدیزاده در پایان اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۷۳مورد آتش‌سوزی مربوط به زمین‌های کشاورزی عملیاتی شده که بیش‌ترین آمار مربوط به تیرماه با ۳۷مورد بوده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول