اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت همچنان بالای 35 دلار باقی ماند

از آنجاییکه نگرانی ها در مورد میزان سرعت بهبود تقاضا برای سوخت حتی با وجود برداشته شدن قرنطینه بسیاری از کشورها، از سرگرفته شده است، قیمت نفت در معاملات امروز به بشکه ای 35.59 دلار کاهش یافت.

قیمت نفت همچنان بالای 35 دلار باقی ماند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجاییکه نگرانی ها در مورد میزان سرعت بهبود تقاضا برای سوخت حتی با وجود برداشته شدن قرنطینه بسیاری از کشورها، از سرگرفته شده است، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما تنش های میان آمریکا و چین مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 58 سنت کاهش 35.59 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 56 سنت افزایش 33.79 دلار معامله شد.

به گزارش فارس، کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانان انها موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تا تولید خود را از ابتدای ماه می تا پایان ماه ژوئن به میزان روزانه 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که این اقدام خود از عوامل افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر بوده است.

با پایان یافتن قرنطینه برخی ایالت ها در آمریکا، خوش بینی برای افزایش تقاضا تقویت شده است اما تحلیلگران هشدار دادند بهبود وضعیت تقاضا چندان محکم نیست. تعطیلات روز یادبود که چند روز پیش بود، معمولا آغاز اوج فصل تقاضا برای سوخت در امریکا به شمار می رفت.

بخش تحقیقات بانک ANZ در یادداشتی نوشت: «براوردهای اولیه نشان می دهد تقاضا برای بنزین نسبت به سال گذشته 30 درصد کمتر است زیرا مردم همچنان در خانه هستند.»

بنا بر اعلام گروه اوروسیا، برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که توازن در ماه ژوئن به بازار بازمیگردد اما این نگاه می تواند بسیار خوش بینانه باشد.

این گروه در یادداشتی نوشت: «ریسک قابل توجهی برای تکرار شیوع و قرنطینه وجود دارد. حتی بدون این وضعیت، برخی محدودیت ها به ویژه در بخش هوانوردی همچنان باقی می ماند.»

همانطورکه تقاضا در آمریکا هرچند کند افزایش می یابد، نشانه هایی وجود دارد که ذخایر در حال کاهش است. پیش بینی می شود ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یابد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول