اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تأکید «دولت» بر فروش مهمانسراهای ادارات و اقامت در «هتل»

الزام ادارات به فروش مهمانسراها و اسکان میهمانانشان در هتل‌ها یک دستور جدی از سوی دولت است تا بدنه اقتصاد گردشگری در استان تقویت شود.

تأکید «دولت» بر فروش مهمانسراهای ادارات و اقامت در «هتل»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد ارغوانی یکی از فعالان اجتماعی در یادداشتی آورده است: متأسفانه این طور به‌نظر می‌رسد که حتی در پاره‌ای اوقات برخی از همکاران رسانه‌ای نیز که از بررسی ترازهای مالی کم‌اطلاع هستند دچار ظواهر امر شده‌اند.

امروزه بر همه کسانی که دستی بر ارزیابی اقتصادی پروژها دارند واضح و آشکار و مبرهن است که تهیه و تدارک و نگهداری مهمانسراها برای ادارات و شرکت‌ها چه دولتی و چه بخش خصوصی با احتساب هزینه‌های سربار و موازی‌کاری‌هایی که پیدا و پنهان با خود به همراه دارد، هزینه‌هایی بسیار بیشتر از استفاده از حتی به اصطلاح لوکس‌ترین هتل‌ها برای مجموعه‌های تابعه خود دارند.

همگی به عینه می‌دانیم که استفاده دوره‌ای تعدادی مهمان در هر هتلی بسیار به صرفه و صلاح اقتصادی مجموعه‌هاست نسب به هزینه‌های سربار تهیه و تدارک و نگهداری و سربار این‌گونه مهمانسراها (به‌ویژه در شهری مانند بندرعباس با شرایط آب و هوایی ویژه و خاص خود) با موضوعیت موازی‌کاری در شرایط فعلی جلوگیری از هزینه‌های مازاد و در خلاف صرفه‌جویی‌های اقتصادی، بنابراین با قطعیت می‌توان اعلام کرد اقامت در هر هتلی برای همه سازمان‌ها و ارگان‌ها بسیار اقتصادی و در جهت حتی ریاضت‌های اقتصادی است نسبت به تهیه و تدارک و نگهداری مهمانسراها، پس بهتر آن است که فریب ظواهر نخوریم و قضاوت این‌گونه موارد را بر عهده نهادهای متخصص و حرفه‌ای ناظر بر این‌گونه هزینه‌ها واگذار کنیم و با راه‌اندازی هجمه‌هایی که بر اساس منافع شخصی و یا حتی گروهی بعضی‌ها استوار است مدیران را از انتخاب خود دور نکنیم و جریان‌های هجو مطبوعاتی راه نیاندازیم.

حمایت از صنعت گردشگری در کشورهای مختلف با فرمول‌های متنوعی صورت گرفته است که توانسته هم سود قابل توجهی را نصیب هتل‌داران کند و هم سبب ایجاد درآمدهای فراوان برای دیگر بخش‌های مرتبط با گردشگری شود. در کشورهای همجوار خودمان نیز هتل‌ و پرواز به عنوان دو مولفه اصلی شکل‌گیری یک سفر به ارزان‌ترین نرخ ممکن آن با حمایت دولت‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا مسافر با انگیزه ویژه‌ای به آن کشور سفر کرده و در طول اقامت خود با هزینه کردن در دیگر بخش‌ها، موجب رونق اقتصادی شود. هتل به عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره سفر باید مورد توجه و حمایت دولت‌ها قرار بگیرد تا بتواند محملی برای پذیرایی شایسته از میهمان داخلی و خارجی باشد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز 8 دی‌ماه سال گذشته با تأکید بر فروش هرچه سریع‌تر مهمانسراهای اداره‌های دولتی خطاب به معاون توسعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفته بود: «ظرف یک ماه فعالیت این مهمانسراها را بررسی و گزارش دهند و با متخلفان برخورد کنند چرا که طبق قانون اداره‌های دولتی حق داشتن مهمانسرا ندارند و در بندرعباس این موضوع را با جدیت پیگیری شود».

همتی نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفته بود: ضریب اشغال هتل در بندرعباس ۳۰ درصد است و تعطیلی مهمانسراهای دولتی در راستای حمایت از صنعت سفر و گردشگری و هتداری محسوب می‌شود و باید ادارات از ظرفیت هتل‌ها استفاده کنند تا این صنعت بتواند در استان رشد کند. 

با ذکر آنچه رفت، الزام ادارات به فروش مهمانسراها و اسکان میهمانانشان در هتل‌ها یک دستور جدی از سوی دولت و در حال پیگیری از سوی استاندار هرمزگان است تا بدنه اقتصاد گردشگری در استان تقویت شود و هتل‌هایی که با سرمایه‌گذاری سنگینی ایجاد شده و در حال فعالیت هستند، زمین‌گیر نشوند و بتوانند به حیات خودشان ادامه دهند. البته استقرار میهمانان ادارات دولتی در هتل‌ها اگرچه دستوری دولتی است اما عدم شفاف شدن هزینه‌های این اسکان و وجود نگاهی سنتی به استقرار در هتل مبنی بر تجمل‌گرایی در میان مردم یکی از دلایل اصلی ایجاد حواشی در این زمینه است.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول