اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمک 21 میلیارد ریالی خیرین به نیازمندان کردستان

مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر کردستان از کمک 21 میلیارد ریالی خیرین کردستان به نیازمندان و خانواده‌های متاثر از کرونا در استان خبرداد.

کمک 21 میلیارد ریالی خیرین به نیازمندان کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدباقر محمدی ظهر امروز در مراسم تودیع خود، اظهار کرد: آنچه در جمعیت هلال احمر استان انجام شده حاصل تلاش کل مجموعه بوده و اگر کوتاهی وجود دارد به شخص بنده باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که برای ما خیلی مهم بود بحث ترفیع جایگاه هلال احمر بود که خوشبختانه این مهم با همت و تلاش همه همکاران این مهم انجام گرفت.

مدیرعامل سابق هلال احمر کردستان تصریح کرد: جایگاه امروز هلال احمر استان کردستان جایگاه بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم بی‌طرفانه آنچه وظایف ذاتی بوده انجام و خود را از حاشیه‌های سیاسی دور کنیم، اذعان کرد: افزایش پایگاه‌ها از وعده‌هایی بود که در زمان ورود به استان دادیم که این مهم تا حدودی انجام گرفته مشکلاتی در برخی پایگاه‌های امداد استان داریم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی اظهار کرد: ورود خیرین به ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه هلال احمر از اقدامات خوبی بوده که سابقه تاریخی در این استان دارد، اما طی سال‌های گذشته فراموش شده بود که این مهم دوباره احیا شد.

محمدی تصریح کرد: از ظرفیت خیرین در ایجاد زیرساخت‌ها و حتی در آخرین مورد در زمینه کمک به افراد نیازمند و متاثر از کرونا از این ظرفیت استفاده شد.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تا کنون اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در زمینه تهیه و توزیع پک‌های غذایی و بهداشتی برای نیازمندان از محل کمک‌های خیرین هزینه شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: خیرین خوب و پای کاری در استان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت آنها استفاده شود که اگر اهداف ما یک اهداف روشن و چشم‌انداز مناسب تعریف کنیم خیلی از خیرین پای کار خواهند

وی تصریح کرد: استان کردستان در بحث کمک به استان‌های زلزله زده و سیلزده پیشقراول بود به طوری که مسئولیت عملیات امدادرسانی به شهر پل دختر به کردستان واگذار شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: بچه‌های کردستان در روزهای سخت سیل در ایلام، گلستان و پل دختر ایثارگرانه کار کردند و حتی الان نیز با گذشت ماه‌ها پیام‌های تشکر برای ما ارسال می‌شود.

ارائه آموزش‌های امداد نجات در روستاها

وی اذعان کرد: آموزش‌های تیم‌های روستایی از مسائلی بود که تقریبا در حاشیه و به فراموشی سپرده شده بود، زلزله کرمانشاه هشداری جدی در این زمینه برای ما بود که در همین راستا تمام دهیاری‌ها در این زمینه فعال شدند و آموزش در روستاها با جدیت در حال انجام است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: نگاه‌ها به جمعیت هلال احمر مطلوب است و این جمعیت از یک مجموعه انباردار صرف خارج شده است.

گفتنی است؛ پیام جلالی مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر کردستان شد و  محمدباقر محمدی مدیرعامل سابق هلال احمر کردستان نیز به عنوان معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول