اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح «هر روستا یک سمن» در همدان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان از اجرای طرح «هر روستا یک سمن» در استان خبر داد و بر ترغیب و تشویق جامعه علاقه‌مند برای فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد.

اجرای طرح «هر روستا یک سمن» در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز طی مراسمی از زحمات چهار ساله علی حقیقی تقدیر و محسن شایسته به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان معرفی شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان در این مراسم با اشاره به برگزاری مستمر و منظم جلسات ساماندهی امور جوانان در تویسرکان اظهار کرد: کمیسیون‌های زیرمجموعه این ستاد شامل کمیسیون مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی و تشکل‌ها هست که امیدواریم هر چه سریع‌تر در تویسرکان فعال شوند.

محسن جهانشیر با اشاره به اجرای طرح «هر روستا، یک سمن» در روستاهای سطح استان، با تاکید بر ترغیب و تشویق جامعه علاقه‌مند برای فعال‌سازی سمن‌ها گفت: بخش عمده فعالیت‌ها با ایجاد سمن‌های مردم‌نهاد می‌تواند در راستای رشد و توسعه به ویژه در روستاها مثمر ثمر واقع شود.

وی با بیان اینکه فعالیت ۶ سازمان مردم‌نهاد در تویسرکان نشاندهنده این است که جای کار در شهرستان بسیار زیاد است افزود: شهرستان تویسرکان استعدادهای بسیار زیادی دارد که می‌توان با اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی و هدفگذاری این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل درآورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سابق تویسرکان نیز از پرداخت ۳۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان وام ازدواج در قالب ۹۱۷ فقره در سال گذشته این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بالاترین پرداختی وام ازدواج در بانک ملی و سپس بانک‌های سپه و تجارت است.

علی حقیقی با اشاره به اینکه برای ۱۱ سمن در سال ۹۵ پرونده تشکیل داده شد که ۶ سمن مجوز فعالیت گرفتند افزود: ۶ سمن در سطح شهرستان در حوزه‌های مختلف به نام‌ «زندگی آرام»، «طبیعت‌گردی»، «معنویت»، «شمیم آرامش» و «نواندیشان خلاق» فعالیت دارند.

وی از کسب مقام اول توسط اداره ورزش و جوانان تویسرکان در همه شاخص‌ها طی دو سال گذشته خبر داد و ادامه داد: ۴۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی فعال هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تویسرکان با اشاره به میزبانی شهرستان از هفت مسابقه کشوری در سال ۹۷ از اعزام به مسابقات استانی ۱۲۸ مورد؛ میزبانی مسابقات استانی ۵۶ مورد و اعزام به مسابقات کشوری ۴۷ مورد خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۳۹۷ نفر ورزشکار زیر پوشش بیمه و سازمان‌یافته هستند.

وی با اشاره به افتتاح استخر سرپوشیده بانوان و سالن ورزشی روستای لامیان و بهره‌مندی روستاهای همجوار از این سالن اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی این نهاد شامل سالن باستانی، خوابگاه و سالن رزمی خوشبختانه پیشرفت چشمگیری دارند.

حقیقی با اشاره به اینکه روند اجرایی پروژه‌های زمین چمن سرکان و فرسفج در وضعیت خوبی قرار دارد خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی تویسرکان بر اساس جمعیت ۸۰ cm به ازای هر نفر است.

نیروی جایگزین پس از جابجایی  یک مدیر در شهرستان نداریم

 

فرماندار تویسرکان نیز جمعیت پویا و فعال نوجوان و جوان شهرستان بین سنین ۱۱ تا ۲۵ سال را حدود ۲۰ درصد دانست و اظهار کرد: ۱۳.۶ درصد جمعیت شهرستان تویسرکان را جوانان در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال یعنی جامعه مخاطب ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل می‌دهد.

 

سید رسول حسینی افزود: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان به عنوان نیاز جامعه جوان مستمر برگزار می‌شود، البته ۶ جلسه طی سال برای امور جوانان خیلی زیاد نیست.

وی با تاکید بر اینکه بنده به جرأت می‌گویم شهرستان تویسرکان در شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از ضعیف‌ترین شهرستان‌های استان همدان است افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد نه تنها از سوی اداره ورزش؛ بلکه در بهزیستی، نیروی انتظامی و فرمانداری خیلی فعال نبودند، امیدواریم که ما بتوانیم در راستای اهداف دولت تدبیر و امید که کار او هم مردمسالاری است کار را در قالب سمن‌ها به مردم بسپاریم.

فرماندار تویسرکان بر لزوم اهتمام ویژه چهار دستگاه متولی با ایجاد انگیزه و ترغیب جامعه برای فعال‌سازی سمن‌های بیشتر تاکید کرد و در باره طرح «هر روستا یک سمن» گفت: قول می‌دهم که طرح «هر روستا یک سمن» را با محوریت بخشداران و دهیاران در روستاهای شهرستان اجرا ‌کنیم.

وی در پاسخ به گلایه مبنی بر عدم اطلاع از تودیع رئیس اداره ورزش برای تقدیر از تلاش این مدیر، ضمن اینکه بیان این مطلب را به جز کلمه «گله‌مندی» زیبا خواند تاکید کرد: من برای هیچ رئیس اداره‌ای جز اعضای شورای تامین در چهار شهرستانی که کار کردم، جلسه‌ این‌گونه نمی‌گذاشتیم؛ تکریم و معارفه!

فرماندار تویسرکان همچین گلایه کمبود نیروی انسانی اداره ورزش را بجا دانست و گفت: ما در سطح شهرستان با کمبود شدید نیروی انسانی در خیلی دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم، روسای دو اداره دیگر می‌خواهند جابجا شوند نمی‌توانیم برایش نیرو انتخاب کنیم یعنی جایگزین نیست!

وی با اشاره به سند سه ساله تدوین شده توسط استاندار گفت: چهار پروژه مجموعه ورزشی بانوان، ساختمان باستانی، زمین چمن سرکان و خوابگاه در این سند هست که امیدواریم تا افق سند سه ساله یعنی ۱۴۰۰ این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

حسینی  گفت: یکی از برنامه‌های بنده در شهرستان حتی‌المقدور بهره‌مندی از نیرو‌های جوان بومی است چراکه  با شناخت و اشرافیت کامل از فرهنگ جامعه شهرستانی می‌توانند گام‌های موثر را برای توسعه تویسرکان بردارند.

وی خطاب به محسن شایسته، رئیس جدید اداره ورزش و جوانان تاکید کرد: اگر منصوب شدید وام‌دار هیچ فرد یا گروه خاصی نیستید؛ بلکه  در راستای اهداف دولت، خدمت به مردم و بالفعل رساندن ظرفیت‌های بالقوه شهرستان با قوت و قدرت تلاش کنید؛ تعامل باشد اما در راستا و چهارچوب قانون!

فرماندار تویسرکان از مدیرکل ورزش و جوان استان خواست نگاه ویژه به سرانه ورزشی شهرستان شود و گفت: ۵۰ میلیون تومان اعتبار به هیئت‌های ورزشی داده شد اما تاکنون این مبلغ تحقق نیافته است، امیدواریم با پیگیری شما اعتبار تخصیص یابد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول