اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نمایندگان قدیمی به‌دنبال دور کردن منتخبان متخصص از عضویت در کمیسیون‌ها هستند

منتخب شیروان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نمایندگان قدیمی به‌دنبال دور کردن منتخبان متخصص از عضویت در کمیسیون‌ها هستند، افزود: نباید منتخبان جدید از حضور در کمیسیون تخصصی خود دور شوند.

نمایندگان قدیمی به‌دنبال دور کردن منتخبان متخصص از عضویت در کمیسیون‌ها هستند

علی جدی منتخب مردم  شیروان در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بی‌توجهی مجلس دهم به تخصص‌گرایی در کمیسیون‌ها و انتقاد منتخبین مجلس جدید به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون تخصصی مجلس باید سوابق تحصیلی و نحوه امتیازدهی اعضا را مشخص کند که امتیازات آنها نحوه حضور و یا عدم حضور آنان را در کمیسیون‌ها مشخص می‌کند ولی نباید استثنایی را برای منتخبینی که سابقه نمایندگی در مجلس دارند را قائل شویم که این استثنا خارج از عرف باشد.

** نباید با استثنا قائل شدن، نمایندگان را از کمیسیون‌ها دور کرد

وی با اشاره به اینکه نمایندگان قدیمی به‌دنبال دور کردن منتخبان متخصص از عضویت در کمیسیون‌ها هستند، افزود: ممکن است منتخب جدید تحصیلات و تخصصش در راستای اهداف، برنامه‌ها و کارهای کمیسیون‌ تخصصی مجلس باشد که نباید با استفاده از استثنائات قائل شده او را از حضور در این کمیسیون دور کرد که این اقدام زیر سؤال بردن هدفی است که در آیین‌نامه داخلی مجلس به آن تصریح شده است.

منتخب مردم  شیروان در مجلس یازدهم  اظهار داشت: اخیراً طرحی از سوی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا است که درخواست آنها اصلاح ماده 36 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس است.

**اگر نحوه عضویت در کمیسیون‌ها تغییر نکند نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم

جدی گفت:‌ جلسه مشترک کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس با هیأت رئیسه می‌تواند مشکل به وجود آمده را حل کند ولی اگر این اصلاح صورت نگیرد خیلی تفاوتی با گذشته نخواهیم کرد و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم کمیسیون‌های مجلس با استفاده از دیدگاه‌های تخصصی به رفع مشکلات بپردازند و ممکن است با لابی‌گری برخی اقدامات انجام شود.

وی با بیان اینکه پایه اولیه کارهای تخصصی اعم از طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های تخصصی صورت می‌گیرد، گفت: اگر کمیسیون‌ها به این وظایف به خوبی عمل نکنند ممکن است قوانین آن طور که باید و لازم است به صحن علنی مجلس نیاید و در آن صورت جامعه با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول