اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۵ کشته و ۷ زخمی در درگیری‌های مرزی سودان و اتیوپی

درگیری میان ارتش سودان و نیروهای وابسته به ارتش اتیوپی در مرز دو کشور بحران مرزی را به طور کم سابقه‌ای افزایش داده است.

۵ کشته و ۷ زخمی در درگیری‌های مرزی سودان و اتیوپی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه غیر نظامی و دو افسر ارتش سودان روز پنجشنبه (دیروز) در درگیری با شبه نظامیان مورد حمایت ارتش اتیوپی در نزدیکی مرز این کشور کشته شده و هفت سرباز ارتش سودان نیز زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، حادثه رخ داده، تنش‌‌ها میان دو کشور را در این نقطه مرزی افزایش می‌دهد و این میزان از تنش تا کنون سابقه نداشته است.

سرهنگ «عمر محمد الحسن» سخنگوی ارتش سودان شب گذشته در بیانیه‌ای نیروهای اتیوپی را به تجاوز به خاک و منابع آبی سودان متهم کرد.

آن طور که از منابع خبری بر می‌آید، درگیری روز گذشته بر سر برداشت از آب رود «عطبره» در منطقه «برکه نورین» رخ داده است. روز چهارشنبه تعدادی از شبه نظامیان مورد حمایت ارتش اتیوپی  تلاش داشتند بخشی از مسیر آب را تغییر دهند که با نیروهای سودانی درگیر و مجبور به عقب‌نشینی شدند تا اینکه روز پنجشنبه با تعداد افراد بیشتری بازگشته و به سوی نیروهای سودانی و مردمی که در آن‌جا بودند تیراندازی می‌کنند.

این بحران مرزی در حالی است که سودان و اتیوپی در کنار مصر درگیر پرونده سد النهضه هستند و رأی و نظر سودان برای هر دو کشور می‌تواند تعیین کننده باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول