اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مطالبه‌گری گروهی از مسؤولان باید توسط مردم پیگیری شود

امام‌جمعه چادگان گفت: باید از منافع شخصی عبور کنیم و به منافع شهرستان فکر کنیم؛ چه با منافع شخصی ما سازگار باشد یا نباشد، باید عبور بکنیم و لازم است که بین تمام گروه‌ها و نهادها وحدت ایجاد بشود و به صورت جدی هم پیگیر مطالباتشان باشند.

مطالبه‌گری گروهی از مسؤولان باید توسط مردم پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی در نشست مجازی با جوانان انقلابی چادگان با اشاره به مشکلات شهرستان چادگان، اظهار کرد: مثل همه شهرها مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وجود دارد؛ بنده هم به عنوان کسی که قرار است این جا سکان قرارگاه فرهنگی این شهرستان را بر عهده بگیرد، اولین اقدامی که انجام شد، آسیب‌شناسی بود. در برخی حوزه‌های فرهنگی آسیب‌هایی وجود دارد که البته در چند خطبه به بعضی از آن‌ها اشاره شده است. 

وی با اشاره به مسأله عدم مشارکت مردمی در برخی فعالیت‌ها، افزود: در موضوعات فرهنگی باید تلاش کرد تا مردم به صحنه بیایند، برخی هستند، ولی معمولاً به صورت فردی کار می‌شود و تلاش می‌کنیم تا این آسیب رفع شود؛ وقتی کار به‌صورت تیمی باشد همه دایره امدادرسانی و دایره خدمت‌رسانی وسیع‌تر خواهد شد و موازی کاری هم کمتر می‌شود.

امام‌جمعه چادگان خاطرنشان کرد: برای مثال وقتی یک بانک جامع اطلاعاتی داشته باشیم، که بدانیم به هر خانواده چند عدد بسته معیشتی داده ‌شده است و در چه فاصله‌ای داده شده و به چه کسی داده نشده، این در کار تیمی تشکیلاتی انجام می‌شود که بانک جامعی در اختیار گرفته می‌شود؛ ما بنای کارمان بر این بوده که این مشکل را برطرف کنیم و به دنبال کسب اطلاعات بودیم وسعی کردیم بانک جامع را به کار بیندازیم.

وی تصریح کرد: به هر حال کار نو و جدیدی است و ایراد و مشکل وجود دارد؛ ما به دنبال این هستیم که این ایرادات و مشکلات برطرف شود و این نهال کاشته شده؛ بزرگ و تنومند خواهد شد و برای همه مسائل بعدی هم، برای هر کار خیری که قرار باشد انجام شود، با توجه به میزان آمار و ارقام، کار را دنبال بکنیم، با بانک جامع کار بکنیم و کار علمی انجام خواهد شد.

بنی‌جمالی در خصوص ویژگی‌های مطالبه‌گری مطلوب و نتیجه‌بخش عنوان کرد: باید توجه کرد؛ برای مثال یک مطالبه‌گری سطحی وجود دارد که فلان مشکل را ارجاع بدهیم به دفتر امام‌جمعه و این عمیق نیست؛ اما اگر بخواهیم مطالبه‌گری صحیح و عمیق در شهرستان به ثمر بنشیند، این نهال یک پیش‌نیاز لازم دارد و آن اینکه بین خود مردم و نهادها و گروه‌های مردمی، یک وحدت و همدلی وجود داشته باشد؛ یعنی یک صدا از مردم شهر شنیده شود و یک دغدغه  مطالبه شود.

امام‌جمعه چادگان اضافه کرد: مردم با یکدیگر و در کنار همدیگر مطالبه‌گری کنند؛ نه اینکه یک گروه خاص بیایند و بگویند ما این مشکلات را داریم. مثلاً مشکل آب‌ برخی روستاهای بخش مرکزی واقعاً برای همه دغدغه است؛ اگر این واقعاً مطالبه است، همه مردم باهم بگویند ما چیزی نمی‌خواهیم، فقط تمام نیرویتان را بگذارید مشکل آب‌ حل شود و این زودتر به نتیجه خواهد رسید. اگر همه باهم مطالبه کنند که آسفالت در خیابان‌های شهر کشیده شود، یک مطالبه عمومی شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: یک نفر می‌آید و می‌گوید من فرزندم بیکار است، دیگری می‌گوید مغازه من پلمب شده است؛ ما باید از منافع شخصی عبور کنیم و به منافع شهرستان فکر کنیم.

بنی‌جمالی بیان داشت: چه با منافع شخصی ما سازگار باشد یا نباشد، باید عبور بکنیم. من منافعم را می‌گذارم کنار که این طرح ایجاد بشود مثلاً آگه من منافعم را بگذارم کنار ممکن است پانصد اشتغال ایجاد شود، باید به منافع شهری اهمیت دهیم. پس لازم است که بین تمام گروه‌ها و نهادها وحدت ایجاد بشود و به صورت جدی هم پیگیر مطالباتشان باشند.

امام‌جمعه چادگان افزود: کاری که مسؤولان باید انجام بدهند این است که استقبال بکنند. این برای خود مسؤولان نیز اگر از مطالبه گری مردم استقبال بکنند خوب است چرا که جلوی تخریب خودشان گرفته می‌شود.

وی گفت: مسؤولی که حرف‌های مردم را گوش می‌دهد و دغدغه و نگرانی آن‌ها را می‌شنود، این مسؤول دیگر تخریب نخواهد شد. مردم نگویند ما رفتیم حرف‌ها را زدیم، و قول‌هایی هم داده شد، باید قول‌ها را پیگیری کنند و مرحله به مرحله پیش بروند، با یکدیگر بگویند تا این مرحله را پیش آمده‌ایم، و مرحله بعد را هم با یکدیگر پیش خواهیم رفت.

بنی جمالی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید از مطالبه‌گری استقبال کنند و به کسی که مطالبه حقی دارد انگ سیاسی نزنند، گفت: مطالبه‌گری خواست رهبر معظم انقلاب است. حضرت آقا فرمودند که جوان مؤمن و انقلابی مطالبه‌گر است.

امام جمعه چادگان در خصوص اولویت جوانان دغدغه‌مند انقلابی اظهار کرد: امسال این دغدغه‌ها را سوق بدهیم به سمت تولید و به سمت اقتصاد، اول تولید را پایه‌گذاری کنیم، بعد به جهش فکر کنیم و مهم‌ترین مانعی که بر سر راه جوانان انقلابی وجود دارد این است که فکر کنیم مخاطب این شعار سال ما نیستیم.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم جهش تولید به وزارت صمت بر می‌گردد، به سمت وزارت کار و رفاه اجتماعی بر می‌گردد، به دولت بر می‌گردد، به مجلس بر می‌گردد  و به من که در یکی از شهرستان‌های اطراف اصفهان هستم بر نمی‌گردد.

بنی‌جمالی عنوان کرد: این بزرگ‌ترین مانع و باور غلطی است که جلوی راه مارا می‌گیرد؛ همه ما مخاطب این موضوع هستیم؛ حالا که ما اصلاً تولیدی نداریم که بخواهیم جهشی در آن داشته باشیم چه کنیم؟ خوب تولید را شروع کنیم و سال بعد به سمت جهش برویم، و اگر ما آن روز که آقا گفتند رونق تولید، به آن عمل می‌کردیم و آن را جدی می‌گرفتیم، امروز به سمت جهش می‌رفتیم.

امام‌جمعه چادگان بیان داشت: این گروه‌های جهادی مردم نهاد بایکدیگر بنشینند؛ فکرهایشان را یکی بکنند و یک کار تولیدی شروع کنند. جوان سرشاز از انگیزه و  دغدغه است، شروع بکنید دور هم جمع شوید و یک تولید کوچک را آغاز بکنید، در همین شهرستان جای کار بسیاری وجود دارد.

وی تأکید کرد: اگر چشم امید مردم به دهکده و به فروختن یک چیزهای سطحی و جزئی باشد، اگر کلان اندیشیده و فکر می‌شد، ما نباید این جا مشکل اشتغال می‌داشتیم چرا که گردشگر به اندازه کافی به این شهرستان وارد می‌شود و اگر تنها به لبنیات محلی که می‌خواهیم بفروشیم، بسنده کنیم، تمام ظرفیت‌ها مختوم می‌ماند.

بنی‌جمالی ادامه داد: اگر کارهای صنایع دستی به تولید انبوه برسد و به صورت شرکت‌های تعاونی کار را پیش ببرند، بسیاری از امور اصلاح خواهد شد و  آن موقع اقتصاد پویا می‌شود ولی اکنون هنوز اقتصادهای خرد هم خیلی جای کار دارد؛ داخل شهرستان خیلی چیزها باید باشد که نیست و  هنوز خیلی از مشاغل هنوز این جا فعال نیست.

امام‌جمعه چادگان در خصوص اهمیت مطالعه کتاب ادامه داد:  این که اندیشه‌ها و افکار را عمیق و قوی کنید، باورهای دینی باید به صورت ریشه‌ای تقویت شود؛ اگر جوان فکرش عمیق و دقیق و اصولی و بنیادی بود، فکرش به این راحتی تغییر نخواهد کرد ولی اگر سطحی باشد با دو یا چند شبه تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: توصیه‌ام به دوستان جوان و نوجوان این است که حتماً با آثار شهید مطهری مأنوس بشوند آثار استاد مطهری این ویژگی را دارد که زیربنای فکر را استوار می‌کند، اگر جوان زیربنای فکری خود را محکم کند، هرچه هم ساختمان فکر بالا بیاید آسیب نمی‌بیند و اگر این ریشه محکم نباشد، امکان دارد بعد ۱۰ یا ۱۵ سال این آقا از جبهه دیگر سر در بیاورد چون اعتقاداتش عمیق نبوده است.

بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: آثار مطهری این است که شیرین ، جذاب، منطقی و قرآنی است وهم استدلالی و تازه است؛ در هیچ بازه زمانی، آثار ایشان قدیمی نمی‌شود. حتی فکر می‌کنم برای زمان ما هم یک مقدار زود باشد.

امام‌جمعه چادگان گفت: مشارکت و همراهی مردم وضع ما از لحاظ کرونا در شهرستان بهتر شد به این دلیل که مردم همراهی کردند و توریست و گردشگر را به داخل شهرستان اجازه ورود ندادند؛ نهادهای دولتی، ارگان‌ها و مکان‌های توریستی که وابسته به نهادها هم بودند، از پذیرش میهمان خودداری کردند؛ این مهم‌ترین دغدغه و نگرانی ما بود که کرونا می‌توانست از طریق مسافرت وارد شهرستان شود که با ممانعت و جلوگیری مسؤولان و مردم، این نگرانی تا حد بسیاری مهار و مدیریت شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کرونا، گفت: در مرحله اول نسبت به تهیه و توزیع محلول ضدعفونی‌کننده بین شهروندان و نهادها و ارگان‌های مختلف پرداختیم و عمده فعالیت‌ها را در مشاغلی که پر خطر بوده یا به تعبیری پر ریسک بودند گذاشتیم. در هفته‌های اولیه محلول‌های ضدعفونی‌کننده بین آرایشگاه‌های شهرستان تقسیم شد. 

بنی‌جمالی بیان داشت: در مرحله دوم در پاسخ به فرمان حضرت آقا در خصوص رزمایش مواسات و همدلی مونانه،با همکاری نهادهای مختلف همچون کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، سپاه پاسداران، هلال‌احمر و خیریه‌ها، مساجد و هیئات، به یک هم‌فکری رسیدیم و یک رزمایش و یک پویش جمعی آغاز کردیم و درشهرستان برای اولین بار پویشی تحت عنوان«با یک صدا، یک شعار و با یک شماره حساب» کار را دنبال کردیم که نتایج خوبی هم داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول