اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لازمه تحقق جهش تولید حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی است

مدیر شهرک صنعتی مامونیه گفت: جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری در گرو حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی است و باید همه برای تحقق آن بکوشند.

لازمه تحقق جهش تولید حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ایجاد اشتغال  پایدار برای جوانان برای دستیابی به توسعه و ترقی همه جانبه باید همواره به عنوان دغدغه باقی بماند و خوداتکایی و تکیه بر دانش بومی یکی از عوامل مهم در اجرای فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال جدید با عنوان (جهش تولید) است.

شهرستان نوپای زرندیه با ظرفیت‌های مطلوب قابلیت افزایش اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری را دارد و در این راستا ارتباط صنعتگران و مسوولان باید به گونه‌ای باشد که حس اعتماد و ایجاد انگیزه بیشتر در صنعت تولید را افزایش دهد.

جذب سرمایه‌گذاری در هر دو صورت داخلی و خارجی نقش بسزایی در تحرک بخشی به اقتصاد و پویایی و توسعه آن دارد و موجب ارتقای سطح زندگی مردم می‌شود و از همین رو مقوله سرمایه گذاری همواره مورد توجه ویژه قرار دارد.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی دارای قرارداد منعقده در زرندیه وجود دارد که ۲۳۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند.

 عدم ثبات قیمت‌ها اصلی‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان و صنعتگران

مدیر شهرک صنعتی مامونیه عدم ثبات ارز، افزایش قیمت مواد اولیه و قوانین گمرکی بخشی را از مشکلات فراروی تولیدکنندگان و صنعتگران این خطه دانسته و می‌گوید: عدم ثبات قیمت‌ها و تغییرات غیرمتعارف نرخ ارز از اصلی‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان و صنعتگران است.

حسن علی حسینی با بیان اینکه باید برای این عوامل، راهکارهای لازم را داشت زیرا در غیر این صورت امور در مسیر خود پیش نخواهد رفت و مشکلات روزافزون خواهد شد، می‌افزاید: بی‌ثباتی در نرخ ارز، دشواری در مبادلات ارزی و تامین مواد اولیه خارجی، بالا رفتن قیمت مواد اولیه، چالش‌های پیش روی صادرات و بازگرداندن ارز از چالش‌های فراروی صنعتگران است؛ به گونه‌ای که عدم ثبات ارز منجر به بلاتکلیفی وارد کننده و صادر کننده شده است، به نحوی که دچار سردرگمی برای ارز دریافتی یا ارز حاصل از صادرات برای مجموعه تولیدی خود هستند.

مدیر شهرک صنعتی مامونیه معتقد است: جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری در گرو حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی است و باید همه برای تحقق آن بکوشند.

محرومیت تولیدکنندگان زرندیه از معافیت مالیاتی

وی با بیان این‌که این شهرها در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قرار دارند، ادامه می‌دهد: خروج از شمول بخشنامه شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، مزایایی چون معافیت مالیاتی چند ساله برای واحدهای تولیدی و صنعتی به همراه دارد که این مهم هم‌اکنون مشمول صنعتگران این مناطق نمی‌شود و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و استاندار مرکزی، هنوز این مهم به نتیجه نرسیده است.

مدیر شهرک صنعتی مامونیه می‌افزاید: این در حالی است که استان‌های همجوار مانند قم، البرز و سمنان از شمول این قانون خارج و واحدهای صنعتی این مناطق از مزیت معافیت مالیاتی بهره‌مند هستند.

حسینی اضافه کرد: عدم اعمال معافیت‌های مالیاتی بخشنامه مذکور باعث شده که کارخانه‌های فعال این منطقه نسبت به واحدهای مجاور در شهرستان‌های اطراف به خصوص در ساوه، رقابتی نابرابر را تجربه کنند.

وی می‌گوید: فرماندار زرندیه و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در حال پیگیری این مهم هستند که تحقق آن نیازمند همکاری مردم و مسوولین می‌باشد.

مدیر شهرک صنعتی مامونیه از دیگر موانع فرا روی رشد و توسعه این شهرک را بحران و کمبود جدی آب دانسته و  بیان می‌کند: ظرفیت‌های صنعتی این منطقه تحت تاثیر کمبود منابع آبی قرار گرفته، به همین سبب تسریع در اجرای طرح انتقال آب به این شهرستان ضروری است.

آب مهم‌ترین نیاز برای استقرار صنایع و واحدهای تولیدی 

حسینی با بیان این که آب مهم‌ترین نیاز برای استقرار صنایع و واحدهای تولیدی در شهرستان زرندیه است، ادامه می‌دهد: این مهم از سوی فرماندار و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی مبنی بر تخصیص جدید آب برای این شهرک‌ها پیگیری شده؛ اما تاکنون نتیجه‌ای واصل نشده است.

وی تامین برق را از دیگر موانع فرا روی توسعه صنعت مامونیه و زرندیه برشمرده و ادامه می‌دهد: اختصاص یک پست ۴۰۰ کیلو ولت می‌تواند نقش موثری در جذب سرمایه گذار داشته باشد.

فعالیت ۳ هزار واحد تولیدی و صنعتی در مامونیه

مدیر شهرک صنعتی مامونیه خاطرنشان می‌کند: زمین‌هایی که قرارداد آنها در سه رده زیست محیطی (صنایع فلزی، شیمیایی، غذائی و داروئی) منعقد شده می‌توانند مستقر شوند.

حسینی بیان می‌کند: هم اکنون بیش از ۳ هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی مامونیه و زرندیه مشغول فعالیت هستند و به دلیل وجود فرصت‌های اشتغال مناسب، افراد از اقصی نقاط کشور برای اشتغال به این خطه روی آورده‌اند.

حسینی می‌افزاید: در سال جاری دو طرح جدید با اشتغالزایی بیش از ۴۰۰ نفر در شهرک‌های مامونیه و زرندیه افتتاح خواهد شد.

تمایل سرمایه‌گذارانی از چین، کره، قزاقستان، عراق برای سرمایه‌گذاری

وی نزدیکی به پایتخت، دسترسی به آزاد راه تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) و قرار داشتن در شاهراه ترانزیتی را از مهم‌ترین مزایای جذب سرمایه‌گذار در زرندیه دانسته و می‌گوید: چندین مورد بازدید سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای چین، کره، قزاقستان، عراق در این منطقه صورت گرفته که در حال بررسی شرایط هستند.

وی با اشاره به شیوع کرونا بیان می‌کند: همه‌گیری این ویروس همچون بسیاری از کسب و کارها، باعث کند شدن حرکت چرخ‌های بخش صنعت و اشتغال شده و در این شرایط دغدغه‌های بسیاری نسبت به وضعیت تولید و همچنین سلامت و بهداشت شغلی کارگران وجود دارد.

مدیر شهرک صنعتی مامونیه پیش بینی کرد؛ با فروکش کردن وضعیت کرونا، هر روز شاهد پویایی و رونق وضعیت تولید و اقتصاد واحدهای تولیدی و صنعتی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول