اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌مندی 10 هزار روستایی از آب آشامیدنی سالم

رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی وارد بیرجند شد و طی این سفر پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان افتتاح می‌شود.

بهره‌مندی 10 هزار روستایی از آب آشامیدنی سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق خراسان‌جنوبی در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته «الف-ب-ایران» وارد فرودگاه بیرجند شد.

در این سفر قرار است پروژه‌های سد سیاهوی سربیشه با ظرفیت ۱۷ میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری برسد که این پروژه از سال ۱۳۸۴ به‌منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی جریان پایه و سیلاب‌های فصلی و تنظیم آن برای تأمین آب کشاورزی کلنگ زنی شد؛ که زمینه ایجاد ۴۵۰ هکتار اراضی مدرن شبکه آبیاری و زهکشی و همچنین  توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می شود.

همچنین در این سفر پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای استان با هدف رفع کمبود و تامین آب پایدار با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود. در راستای  اجرای این پروژه، عملیاتی شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه عمیق، لوله‌گذاری در خط انتقال و شبکه توزیع به طول  ۸۱ کیلومتر،  احداث دو هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره و همچنین احداث ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ اجرایی شده  و تا ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

روستاهای سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، خوشینه علیا، زیراج، کلاته‌نو و عباس‌آباد شهرستان بیرجند، درمیان، فورگ، اره فورگ، ذکری شهرستان درمیان و شرکت نزومند زیرکوه و همچنین روستای نیگ قاینات و دهو، آتشکده علیا و سفلی شهرستان نهبندان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

همچنین طی سفر یک روزه وزیر نیرو به استان خراسان‌جنوبی، عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول