اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

باید سریع‌تر ابعاد ماجرای فوت «آسیه پناهی» مشخص و با خاطیان برخورد شود

معاون اجرایی موسسه حقوق بشری صلح زیبا با اشاره به حادثه شهرک فدک کرمانشاه و فوت یکی از اهالی منطقه گفت: امیدواریم با پیگیری دادستانی سریع‌تر ابعاد این مساله روشن شده و ضمن برخورد باعوامل این حادثه، گزارش آن به اطلاع مردم برسد.

باید سریع‌تر ابعاد ماجرای فوت «آسیه پناهی» مشخص و با خاطیان برخورد شود

مسعود خراسانی معاون اجرایی موسسه بین المللی، دانشجویی و حقوق بشری صلح زیبای جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه شهرک فدک کرمانشاه و فوت یکی از اهالی این منطقه گفت: طبق اصل 31 قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هرفرد وخانواده ایرانی است و قانون اساسی دولت را موظف کرده است که زمینه اجرای این اصل را با اولویت روستانشینان و کارگران فراهم کند، همچنین براساس ماده 73 و 74 منشور حقوق شهروندی نیز بهره مندی از مسکن ایمن یکی از حقوق شهروندی است که دولت زمینه بهره مندی از این حق را بایستی فراهم کند.

خراسانی تاکید کرد: در برخی از اخبار آمده که این افراد سابقا زمین‌های مذکور را از اداره اوقاف خریده بودند که در میان اختلاف اداره اوقاف و شهرداری، وضعیت این زمین ها تابه امروز نامعلوم مانده است که در این صورت قطعا مسئولین امر باید پاسخگو باشند و نباید درمیان اختلاف نهادها، مسنضعفین مورد ضرر واقع شوند.

 معاون اجرایی موسسه حقوق بشری صلح زیبا ادامه داد: در این حادثه ابعاد مختلفی نامشخص است که یکی از آن ها مساله مرگ مشکوک خانم آسیه پناهی است که دادستانی باید ضمن پیگیری ابعاد این مساله، چنانچه مرگ وی را مستند به رفتار یا قصور افراد دخیل در تخریب تشخیص دهند نسبت به برخورد قانونی قاطع با این افراد مبادرت ورزد. مساله دوم در این حادثه رفتار واحد اجراییات شهرداری است که براساس گزارش شاهدان عینی، واحد اجراییات شهرداری در این حادثه مرتکب اعمال غیرقانونی شده اند که درصورت صحت، بایستی با خطاکاران برخورد قاطع قانونی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مساله سوم در این حادثه براساس اخبار، عدم اطلاع اهالی نسبت به تخلیه و تخریب بوده که این عمل غیرقانونی موجب اتلاف اموال مردم توسط اجراییات شهرداری شده است که چنانچه این مساله صحت داشته باشد بایستی دادستانی علاوه بر برخورد قانونی باعوامل، نسبت به جبران خسارت وارده به اهالی شهرک فدک مبادرت ورزد.

خراسانی گفت: امیدواریم باپیگیری دادستانی هرچه سریع تر ابعاد این مساله روشن شده و ضمن برخورد باعوامل این حادثه، گزارش آن به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول