اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عزم نیروی دریایی در مبارزه با قاچاق را به حاشیه نکشانیم

با جدیتی که از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوع مقابله با صید ترال در حمایت از صیادان سراغ داریم، بدون شک این مهم در مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالا نیز می‌تواند راهگشا بوده و افق‌های روشنی را در حوزه اصلاح وضعیت اقتصادی کشور فراهم آورد.

عزم نیروی دریایی در مبارزه با قاچاق را به حاشیه نکشانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، داریوش حسن‌زاده از فعالان حوزه اجتماعی هرمزگان در یادداشتی آورده است:

اخیراً فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مصاحبه ای با رسانه ملی عنوان کردند به قاچاقچیان کالا و سوخت که نظام اقتصادی کشور را به چالش می‌کشند، هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم این راه، شناورهای‌ حامل قاچاق را با خارج کردن خدمه آن به آتش می‌کشیم.

به نظر نگارنده این حجم از قاطعیت و جدیت و روشن نمودن موضع خود جهت مبارزه با فساد قابل تحسین، تشویق و حمایت است. البته آن چیزی که در مصاحبه اخیرشان از فحوای کلام حائز اهمیت است، بیانگر آن است که نگاه ایشان به عنوان فرمانده ارشد نیروی دریایی سپاه پاسداران متوجه برخورد با قاچاق سازمان‌یافته و شبکه‌ای کالا و محصولات ممنوعه است و برداشت سطحی از کلام سردار تنگسیری مبنی بر مرتبط دانستن این اظهارات به موضوع ته‌لنجی مطلقا فاقد اعتبار بوده و در کارنامه این نیروی پرتوان و مردمی نیز مشخص و بارز است که منظور این فرمانده مردمی قطعا مبارزه با قاچاق سازمان یافته بوده است.

ضروری است تا مجلس یازدهم با توجه به شرایط کشور و ضرورت تقویت اقتصاد مرزنشینان، یک بار برای همیشه موضوع بهره‌مندی ساحل‌نشینان و بخصوص فعالان حوزه دریا را در موضوع ته‌لنجی و بار ملوانی روشن کرده و بستر برخورد با هر آنچه غیر از این موارد است را برای تقویت اقتصاد ملی فراهم آورد.

مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیز وظیفه دارند تا در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری در موضوع مبارزه با قاچاق سازمان یافته که سهم آن بیش از 90 درصد از کل قاچاق در کشور است، مصوباتی مهم و ویژه را در حمایت از مردم ساحل‌نشین از مجلس بگیرند و شور و نشاط اقتصادی را به استان‌های ساحلی بازگرداننند.

از سوی دیگر با جدیتی که از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوع مقابله با صید ترال در حمایت از صیادان سراغ داریم، بدون شک این مهم در مبارزه با قاچاق سازمان یافته کالا نیز می‌تواند راهگشا بوده و افق‌های روشنی را در حوزه اصلاح وضعیت اقتصادی کشور فراهم آورد.

فراموش نکنیم که اقتصاد ملی با پدیده قاچاق دچار چنان ضربات مهلکی می‌شود که کمترین آثار منفی آن متوجه اشتغال جوانان و تعطیل شدن واحدهای تولیدی خواهد بود و دیگر اثرات منفی آن از ارزش پول ملی تا آسیب‌پذیر شدن اقتصاد کشور را بدنبال دارد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول